BİR EŞEK HİKAYESİ

Aslan Kral günlerden bir gün ormanda bir şölen düzenlemiş.Her yana haberler göndermiş.Şöleni yönetecek bir de heyet seçmiş.Heyet toplanmış.Neler yapılacaksa belirlemiş.
Birinci sıraya geçit merasimini almışlar.Bütün hayvanlar toplanacak sıra ile Aslan Kralın önünden geçecekler.Heyet başkanı söz almış;
Demiş ki;
---Bu eşek boş durmaz mutlaka bir olay çıkarır.Bunu çağıralım, uyaralım.Nasıl geçmesi gerektiğini söyleyelim.
Heyettekiler;
-- Olur, demişler! Hemen haber gönder eşeği buraya çağır, kendisine tembih edelim.Geçit tötenin de bir aksilik çıkarmasın.
Eşeğe hemen bir haberci göndermişler.Hep birlikte demişler ki;
--Aman eşek kardeş, Aslan Kralın önünden geçeceğiz .Bir eşeklik edipte bir olaya sebep olma .Aslan Kral kızarsa hepimizi parçalar. Geçerken dikkat et.Terbiyeli yürü..
Eşek gülerek;
-- Olur, demiş! Dikkat ederim.
Günü gelmiş, tören başlamış.Sıra ile bütün hayvanlar güzel bir şekilde geçmiş .
Sıra eşeğe gelmiş.Tam Aslan Kralın önüne gelince durmuş, başlamış anırmaya.O bitmiş bu kez de çifteler savurarak tozu dumana katmış.Böylece geçmiş gitmiş.
Heyet büyük bir korku içinde eşeğin yanına varmışlar.Eşeğe demişler ki;
---Sen ne yaptın eşek kardeş, biz böyle mi tembih etmiştik?
Eşek yine hafif bir gülümseme ile;
--Ee hayvan kardeşler bilmiyor musunuz benim adım eşek .Öyle sizler gibi sessizce geçemem.Anırırım, tekmeler savurum eşek olduğumu herkese duyururum.Eğer sizin gibi sessizce geçsem benim eşek olduğumu kim bilecek!
Heyettekiler;
--Haklısın, demişler.Sen eşeksin bir farkın olmalı!..

Kemal DOĞANAY 

( Çocuklara Masallar-10 başlıklı yazı kemaldoganay tarafından 20.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.