**  Şizofrenik hezeyanlarda yaşayanlar hayal aleminin esiridirler.

** Sabırın yetmediği, tedavi etmediği dert yoktur.

** Hiçbir iş nedensiz yapılmaz.

** Söylenen her söz ve tespit, tüm topluma şamil tutulamaz.

** Yorgun bir bedene hergun iflas eden hayaller yüklersen iz sadece yükünüz artar.

** Üstat da olsan, ustada; yatacaksín musalla tasinda .Darısı her insanın başında.

** Gediğine oturtturulan söz , yumruk ve kurşundan daha etkilidir.

** Demlenmeyen sevdalarin tadı bir içimliktir.

** Desinler diye amblem, rozet taşımak ve nutuk atıp tutmak ucuz işlerdir.

** Lafzını çok iyi kavrayamadığınız hiçbir konuda ahkam kesmeyin.

** Hayatınızı "el alem ne der" endişesine göre değil, Allah'ı anlayıp anmaya göre tanzim edin.

** Her çaresizlikle dolu anlar, insanı Allah'a yaklaştırır. Çünkü, sığınılacak tek yer orasıdır.

** İnsanlarin çırılçıplak olan tek organı gõzleridir.

** Sevdikleri için hep nöbette olan ömür ne de güzeldir.

** Mühim olan ölümlerde ölmemektir.

** SEVGİ kelimesinin çok çeşitli kullanımı vardır. Çok iyi bir o kadarda tehlikelidir. Kullanma kılavuzu kullanıcısına göre değişir.

** Zekilik ve ezbercilik apayrı özelliklerdir. Kütüphanenizdeki bütün eserleri hatim etmek zeki olduğunuzu göstermez. Ezbercilik muhakeme kabiliyetini yok eder. Mesele okuduğunu kavramak, irdelemekte yatar.

** Cümle kurarken kelimeleri tasarruflu kullanırsanız , daha anlaşılır olacaktır.

** İzlemek, seyretmek ve temaşa etmek ayrı kavramlardır. Sadece izlerseniz kopyacı , ama temaşa ederseniz üretici olursunuz.

**Senin varlığın ne kadar titrek ve aciz. Allah kusurdan, noksanlıktan uzaksa, kendi kusurlarını ve karanlıkta kalan huylarını gör. O zaman varlık iddan kimin elinde bil. Ve daha çok sığın, anla, an Allah'ını.


( Yaşam Heybemden --114 -- başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 19.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.