Hemen şaşırmayın öyle, bildiğimiz sanat  dalları  içinde böyle bir dal elbette  yok lakin halkımız  tarafından kabul  edilmiş bir  özdeyişe göre de  ""konuşmak bir sanatsa, parayı  harcamak da bir sanattır.""..

Her eve para  giriyor ama az, ama çok...

Çok kazancı  olup borçlu  olanları (gıyaben) gördük,  asgari ücretle borçsuz olarak evini geçindirenleri de bizzat tanıdık...

Çok kazanan ailede anne-baba   yüksek  maaşlı, bu akşam şu  lokantada, yarın öbür  lokantada yemek...Dışarıda yemek kolaylarına gelirmiş  biraz da  havası  varmış...

Ay sonu gelince limitleri dolu  kredi  kartlarındaki rakamlar baş döndürücü oluyormuş...Kayın pederin ifadelerinden anladık ki; nakitleri hiç olamıyormuş...Bu tarz yaşamda birikim  olması mümkün  değil...

Dar gelirli aileler, daha  varsılların yaşantılarına özenerek gereksiz harcamalar  yapıp pahalı  ürünler  alırlarsa, ödemelerdeki sıkıntıları kendileri yaşayacaklardır.

Harcamalarda  öncelik önemlidir. Gıda, ev kirası, eğitim masrafları  ile  elektrik, su, telefon giderleri...

Bir evde kadın önemli faktördür, iradesiyle, iş bilirliğiyle, yetinip çocuklarını pozitif  yönlendirmesiyle...Denilebilir ki evdeki  yaşam, mutluluk  ve  idare  kadının başarısıdır...

Yanlışlık  yaparak  daha üst seviyelerdeki  insanları  taklit  etmeye kalkarsa,  gemisi karaya  oturur.  Nitekim  adliyeler para  ve  geçim sıkıntısı sebebiyle açılan boşanma dava dosyaları  ile  dolu...

Allah herkese, ilk  evlendiği eşinden  başka  bir  eş göstermesin.

Yuvaların mutluluğu, sabra  dayalı, şükürle  devam eden eden  ve  gittikçe büyüyüp   kökleşen bir  sevgi  ile  devam eder...

Böyle ailelerde her gün  bayramdır,

Selam ve  sevgilerle,

Yurdagül Alkan.

( Parayı Harcamak Sanattır başlıklı yazı Gülalkan tarafından 16.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.