Deneme / Mizah Denemeleri

Eklenme Tarihi : 16.09.2018
Okunma Sayısı : 2509
Yorum Sayısı : 6
Günün Yazısı

Bu Yazı 17.09.2018 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.
BİR  ÇEŞME  BİR  HAVUZU  BİR  SAATTE  DOLDURURSA...


Geçenlerde  bir televizyon  kanalı  sevgili  vatandaşlarımızla  sokak  röportajı  yapmış  ve yukarıdaki  soruyu  sormuş. 

Soru  tam  olarak  şöyle: Bir  çeşme  bir  havuzu  bir  saatte  doldurursa iki  çeşme  aynı  havuzu  kaç  saatte  doldurur?

Pek  çoğu  lise  mezunu  ya  da  öğrencisi  olan  insanlarımızın  yaklaşık %80  i  '' İki  saatte  doldurur''  diye  cevap  verirken  '' Abi  bana  kalırsa  kırkbeş  dakikada  doldurması  lazım''  Diyenler  mi  dersin ''  Mantıken  iki  çeşmenin  de  bir  saatte  doldurması  lazım''  diyenler  mi  dersin ne  ararasan  var  saçmalamak  adına.

Tamam,  matematik  özürlü  bir milletiz de  yahu bu kadar  özürlü  olmak biraz  fazla  değil  mi?

Neyse...Millet  bu  kadar  saçmaladığına  göre  biraz  da  ben  saçmalasam  sanırım  mahsuru  olmaz.

---------------------------------------------------------

Daha  ilkokul  sıralarındayken  başlar  sıkıntı: Bir  çeşme  bir  havuzu  bir  saatte  dolduruyorsa iki  çeşme  aynı havuzu  kaç  saatte  doldurur?

Aslında  saçmasapan  bir  sorudur  bu. Herşeyden önce bahsi  geçen  bu  havuz nasıl  bir  havuzdur? Bir  yüzme  havuzu  mu?  Doğal  bir havuz mu  yoksa kendiliğinden  oluşmuş  bir  havuz  mu? Nerede  bu  havuz?  Bu  havuzun  havuz  medyası ile  ilgisi  var  mı?  Tüp  bebek tedavisindeki embriyo  havuzundan  mı  bahsediyoruz?  Yani  kısaca  ''Havuz '' demek  yetmiyor. Nasıl  bir  havuzu  dolduracağız?  Hem  o  havuzu  kim  boşaltmış  ki  doldurma  telaşesi  bize  düşmüş?  Neden  dolduruyoruz?  Başka  işimiz  yok  mu?  

Bir  diğer  husus  havuzu  dolduracağımız  nesne...  Yani  çeşme. Bre  gafiller !  Hangi  devirde  yaşıyoruz? Artık havuzlar çeşmeyle  mi  dolduruluyor ?  Bir  bakın  etrafınıza.  Bir  sürü  yüzme  havuzu  var  mesela,  hangisi  çeşmeden  akan suyla  dolduruluyor?  Siz  hiç  havuz  başlarında  çeşme  gördünüz  mü?  İnsan  biraz  çağdaş  olur. Ayrıca  memlekette  çeşme  mi  kaldı?

Havuzun  ille de  çeşme  ile  doldurulması  mı  gerekiyor?  O  zaman  Romadaki  Trevi  Çeşmesi  ve Dilek  Havuzu  gibi  bir  çeşme  ve  havuz  yapacaksın  arkadaş ! Öyle  tırışkadan  bir  havuzu tırışkadan  bir  çeşmenin  suyu  ile  doldurmayacaksın. Hem  içi  para  dolu  bir  dilek  havuzu  Allah  bilir  ne  kadar  zamanda  dolar. İçinde  çok  para  varsa  hemen  dolar.  para  azsa tabiyatıyla  geç  dolar. 

Bu  havuzu  çeşme  suyu  ile  mi  dolduruyoruz  yoksa  damacana  suyu ile mi?  Çeşme suyu  ile  dolduruyorsak demek  ki bir  hortuma ihtiyaç  var. Damacana suyu  ile  dolduruyorsak her  şeyden  önce  çeşmenin  suyu  memba  suyu  mu? Damacanalarla  dolduruyorsak sorunun  ''  Kaç  damacana  su  ile  dolar?'' şeklinde  olması  gerekir  ki  o  bile  yersiz.  Boşalt  damacanaları  sonra  say  kaç damacana  su  ile  dolmuş  diye. Lan  yoksa  kaçak  su  ile  mi  dolduruyoruz? İski  bir  farkına  varırsa  anamızı  ağlatır  vallahi. 

Gelelim  bir  başka  meseleye: 

Okullar  genelde  ne  zaman  açılır?  Eylül ayında.  Ne  zaman  kapanır  peki?  Haziranın başında.  Bu  aylar  arasında  havuzlara  girmek  mümkün  mü?  Değil.  O  halde  ne  halt  etmeye  o  havuzu  ille  de  doldurmaya  çalışırsınız?  Ne  diye  bu  memleketin  evlatlarını  öğretim  yılı  boyunca  giremeyecekleri  havuzların  doldurulması  ile  uğraştırırsınız?

Şimdi denilebilir  ki '' Isıtmalı  havuzlar  da  var '' Evet  var  olmasına  var  da  kaç  tane?  Herkes  faydalanabiliyor  mu?

Gelelim  balık üretim  havuzlarına.  

Kardeşim !  O  havuzların  devamlı  suyla  dolu olması  lazım  zaten. Balığın  umurunda  mı havuzun kaç  saatte  dolacağı?  Sen  havuzu  devamlı  suyla  dolu  tutmak  zorundasın.  Aksi halde  balıkların  ölür. Hem  zaten balık  havuzları  da çeşme suyu ile doldurulmaz. 

Sahi,  havuzla çeşmenin ne  alakası  var? Neden  ille  de  çeşme?  Mesela açık  bir havuz  düşünelim. (  Ki  havuzların  neredeyse  tamamı  açık  havuzdur ) Ne  diye çeşmeden  akan  suyla  doldurup  bir dünya  su parası  ödüyoruz  ki?  Bekleyelim,  Yüce  Rabbim  elbet  rahmetini  indirecektir ( Ki  bu  günlerde  bol  bol  indirdi ) al  sana  beleşten  doldurulmuş  bir  havuz.  Ne  diye  muslukla, çeşmeyle  uğraşırsın  ki? Yağmur  mu  yağmıyor?  Çeşmeyle,  muslukla uğraşacağına  tertemiz  abdest  alıp  çık  yağmur  duasına.  Ne  diye  havuz  doldurmak  için  kafa  patlatıyor,  bu  memleketin  evlatlarını  boş  işlerle  meşgul  ediyorsun?

Haydi  diyelim  ki  o  Allah'ın  belası  havuzu  bir  çeşmeyle  bir  saatte  dolduruyorsunuz.  Yahu  Allah'tan  belanı  mı  arıyorsun  daha?  Bir çeşmeyle  doldurabiliyorsan  ikinci  bir çeşme  yaptırıp  tesisatçıya  ve  nalbura  dünyanın  parasını  ödemenin  alemi  ne?  Bu  devirde  insanın  biraz tutumlu  olması  gerekmiyor mu?  Kaldı  ki  havuzun  bizzat  kendisi  başlı başına  bir  masraf.  Onu  dolduracak  su  ise  külliyen  masraf.  Ne  gerek  var? Anamızdan  havuzda  mı  doğduk?   Havuzda  doğanlar  için  bu  havuz  konusu  önem  arzedebilir  ama  kaç  kişi  havuzda  doğdu  ki?

Ve  son  olarak...

Bugün  eğer  Manastır  bizim  elimizde  değilse,  ortasındaki  havuz  bizim  değilse,  bize  Manastır'dan  ve  ortasındaki  havuzdan  kala  kala  Atatürk'ün  de  çok  sevdiği  ''Manastır'ın  ortasında  var  bir  havuz ''  Türküsü  kalmışsa   bir  başka  havuzu  bir  muslukla  doldursan  ne  yazar  iki  muslukla  doldursan  ne...

Ahmet Haşim  ile noktalayalım  mı?

Bir Acem bahçesi, bir seccade
Dolduran havzı ateşten bade.
Ne kadar gamlı bu akşam vakti
Bakışın benzemiyor mutade.

Gök yeşil, yer sarı, mercan dallar
Dalmış üstündeki kuşlar yâda.
Bize bir zevk-i tahattur kaldı
Bu sönen, gölgelenen dünyada.

( Bir Çeşme Bir Havuzu Bir Saatte Doldurursa... başlıklı yazı Sami Biber tarafından 16.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.