Oy oy oy! Aslan hükumetlerimiz, şimdiye kadar bizi enflasyon canavarına hiç ezdirmedikleri gibi, hayattan da bezdirmemişlerdir... Ne Karaoğlan, Ne Çoban Sülü, Ne Anatürk, (Kim mi oluyor Tansu Bacı canım.) Ne Mesut Özil, Mesut Özil nereden çıktı yahu? Onun ile aynı adı taşıyan Başbakan işte canım, anlayın. Hiç bizi enflasyon canavarının kucağına atmadılar...


Ufak bir ekonomik sarsıntı geçirsek de bu ay enflasyon yine düşük çıkacak size diyeyim... Hemen nereden biliyorsun, sen Müneccimbaşı mısın, ya da akrabaların arasında müneccim mi var, diye de bir soru aklınıza gelebilir... Gelsin ziyanı yok, ben de telefonla joker hakkımı bile kullanmadan, hem de kimseye kıllanmadan size net cevaplar veririm billahi...


Efendim, bir şey biliyoruz ki söylüyoruz, değil mi ama? Bikerem, at nalı fiyatlarına sadece ve sadece elli kuruş, bir lira civarında zam gelmiş, gelmiş mi gelmiş... Bir de mangal kömürü fiyatları, ona da aynı at nalı gibi elli kuruş zam gelmiş. Bu elli kuruş zam, orantıya vurduğunuzda, güççücük bir rakama, yüz de bir buçuğa denk geliyor... Nasıl hesap ama?


Bazı zındıklar da hemen dış mihraklar ile iş birliği yaparak, ortalığı bulandırmaya çalışıyorlar. Yok efendim peynirin, balın, tereyağının, suyun, elektriğin fiyatı yüzde kırk, elli artmışmış da mış mış... Geçmiş zamanın hikayesi efendim bunlar. Onlar arttıysa maaşınız da arttı canım, nankörlük etmeyin... 


At Nalı deyip de geçmeyin, enflasyon hesaplamasında ana maddelerden biridir at nalı... Alırsın atın ayağına çakarsın. Atın yok mu? Alırsın evinin dış kapısına, kapının üstüne, nazarlık diye takarsın... Sonrada da dışarı çıkıp uzun uzun bakarsın... Olmadı bin beş yüz derece ateşte eritir kolye yaparsın...


Dur, dur, geçen yine kulağıma geldi lolipop şeker ile balon fiyatları da çok cüzi miktarda artmış. Hiç dikkate bile alınmayacak derecede, mini mini bir artış. Bir de zındıklar diyor ki dolar almış başını gitmiş. Yok ağa, yok. Dolar öyle alıp da başını gitmez, gidemez... Olmadı biz basarız doları, bollaşır be hem de damdan düşer gibi düşer. Düşünsene bir kere, bir Türk Lirası seksen dolar, hem de üstünde Kapı gibi Mustafa Kemal Atatürk ... Bir lira veriyorsun, seksen dolar alıyorsun. Uçtuk mu ne?Bundan sonra onlar düşünsün... 

( Enflasyon Bu Ay Düşük Çıkar Abi başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 9.09.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.