ŞAİRLER TARİHİ KONAKLARI ŞENLENDİRDİ

           19. Uluslararası Sürmeli Şiir Festivali şenlikleri kapsamında tarihi konaklarda şiir programları vardı. Şiir - Edebiyat sohbetleri ile şenlenen konaklar Şairlerin duygu yüklü Şiir yorumlarıyla yankılandı. Yozgat'ın Tanıtımı ve Türk Halk Kültürünün yaşatılması adına seçkin programlara imza atıldı. Şairlerin Konak programlarına il dışından gelen Şairler ve yazarlar da eşlik ettiler.

          Hüzni Baba Konağı, Kayyumzade Konağı ve Fazlı Hafız TOKi Kültür Evinde yapılan şiir programlarına şair ve yazarların yanı sıra çok sayıda dinleyici de katılarak sanatçılara destek oldular. Şairlerin duygu yüklü şiir yorumlarına ozanlar da sazlı sözlü atışmalarıyla renk kattılar.

        Konak Şiir Programlarına Vali Yardımcısı Şükrü Çakır, Belediye Başkanı Kazım Arslan, Belediye Başkan Yardımcıları, İl Kültür Turizm Müdürü Metin Halıcı, Belediye Kültür İşleri Müdüresi Fadime Solmaz da katılarak şair, yazar ve ozanların sesine kulak verip alkış tuttular. Halkımızın da yoğun ilgi gösterdiği Konak şiir - edebiyat sohbetleri Sürmeli Festivali Şenliklerine renk katmış oldu.

      Hüzni Baba Konağı'nda ki programı organize eden Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı gazeteci, şair yazar Ahmet Sargın; emeği geçen yöneticilere ve katılımcılara teşekkür ederek bu tür etkinliklerin artarak devam etmesi temennisinde bulundu. Il dışından gelen konuklara da katkı ve destekleri için teşekkür etti.

         Konak şiir - edebiyat sohbetleri diğer konaklarda da devam etti. Yozgatlı dernekler bu programları organize edip, Yozgat Belediyesi katkı ve destekleri ile sundular. Tarihi Konaklara gelen misafirlere kavurga, hedik, meyve, Çay ve kahve ikram-ı yapıldı. Şair, yazar ve Sanatçıları bir an bile yalnız bırakmayan Belediye Kültür İşleri Müdiresi Fadime Solmaz da katılımcılara teşekkür ederek onları onurlandırdı. Konak şiir - edebiyat sohbetlerine Katılan misafirler de Yozgat' ta bulunmaktan oldukça mutlu olduklarını dile getirdiler. 

                  KONAKLARDA ŞİİR MUHABBETİ

         19. Uluslararası Sürmeli Festivali Şenlikleri kapsamında tarihi konaklarda düzenlenen şiir programları Festivale coşkulu bir renk kattı. Sürmeli Festivali Şenliklerine Çeşitlilik getirdi ve bir anlam kazandırdı.

         Konak şiir muhabbetine Yozgatlı şair ve yazarların yanı sıra İl dışından da bir hayli şair, yazar konuklarımız katıldılar. Bu arkadaşlarımıza katılım ve destekleri için teşekkür ediyor şükranlarımızı sunuyoruz.

        Sürmeli Şiir dinletileri: Hüzni Baba Konağı, Kayyumzade Konağı ve Fazlı Hafız Kültür Evinde ilgili şair ve yazar derneklerince icra edildi. Yozgat Şair ve Yazarlar Derneği olarak bizim şiir dinletisi mekânımız Hüzni Baba Konağı idi. Güzel ve şiir tadında dolu dolu geçti.

         Şiir muhabbetimize destek verip katkı sağlayan dostlarımıza teşekkür ederiz. Yozgat Vali Yardımcımız Şükrü Çakır'a, İl Kültür ve Turizm Müdürümüz Metin Halıcı'ya, Belediye Başkanı Kazım Arslan'a, Başkan Yardımcıları Talip Karslıoğlu, Şahin Kılınçaslan, Serdar. Açıkgöz, Ahmet Akgün Ve Kültür işleri Müdiresi Fadime Solmaz Hanım'a teşekkür ediyor şükranlarımızı sunuyoruz. Katılımcı şair ve yazarlarımıza, dernek başkanlarına teşekkür ediyoruz.

          Dolu dolu geçen, duygu ve heyecan rüzgarı estiren Konak şiir programları bizleri mutlu etti ve sevindirdi. Şiir ve edebiyat adına unutulmaz programlar arasına girdi. Büyük bir haz aldık, kaynaştık, kucaklaştık ve Yozgatımızın güzel insanlarını yad edip Türk halk Kültür'ünü yaşatmaya çalıştık. Son derece başarılı ve güzel programlara imza atıldı.

            Katılımcı dostlarımızdan bazıları: Vali Yardımcımız Şükrü Çakır, Belediye Başkan yardımcısı Talip Karslıoğlu ve Şahin Kılınçaslan, Belediye Kültür İşleri Müdürü Fadime Solmaz, Sunucu Kelami Akdemir, Zeki Akalın, İsmail Daşdemir, Köksal Güler, Osman Nuri Koçak ( Kocaeli Şairler Derneği'nden ), Mehmet Metin Baş, Songül Yurdagül, Murat Erciyas, Zahide Eskici, Erdoğan Bektaş, Fatma Özger Bilgiç, Ekrem Gürer, Necati Coşkun, İdris Çetin, Efsal Ünal ( Esenli Dernek Başkanı) Ali Doğruyol, Emre Akdağ, Osman Şahbaz, Ismail Salman, Dursun Ayer, Osman Yüksel, Harun Yozgat, Bekir Sargın, Rıza Doğangönül, Keskin Özer, Feramuz Gencer, Faruk Ambarcıoğlu (Bursa Eski Vekillerimizden), Aşık Kadir Öğren, İdris Gümüş, Mehmet Eminel ( Bozok Üniversitesi) Pakize Altan, TARIK Yılmaz (Gazeteci) ve Yerel Basınımızın değerli temsilcileri...Hepinize teşekkür ediyoruz.

          İsmini not alamadıklarımız ve diğer konaklarda misafirimiz olup ilgili şair derneklerimize konuk olan tüm misafirlerimize ve emeği geçen herkese ayrı ayrı teşekkür ediyor şükranlarımızı sunuyoruz. Üç ayrı Derneği'mizin de özel misafirleri vardı, hem dernek başkanlarımızı hem de Katılımcı şair yazar dostlarımızı tebrik ediyoruz. İl dışından gelen tüm şair, yazar, sanatçı dostlarımıza şehrimize hoş gelmişsiniz diyor şükranlarımızı sunuyoruz.

        Son derece güzel ve başarılı geçen Konak şiir programlarına başta Belediye Kültür İşleri Müdürü Fadime Solmaz Hanım olmak üzere, Önder Yaşar ve Konak sorumlusu arkadaşlarımıza ve misafirlere hizmet eden Görevli tüm dostlarımıza teşekkür ediyoruz.

       Güzeldi, özeldi, kayda değer programlardı devamı gelir inşallah!.. Türk Halk Kültür'ünü Yaşatma ve Yozgat'ı Tanıtma adına seçkin programlardı emek veren ALIN teri döken herkese teşekkür ediyor şükranlarımızı sunuyoruz.

Ahmet SARGIN
Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı
( Tarihi Konaklarda Şiir Muhabbeti başlıklı yazı Ahmet SARGIN tarafından 31.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.