Boğaziçi Üniversitesi bu hizmeti ile her türlü övgüyü/takdiri hak ediyor. Dilerim diğer üniversitelerimiz de bu tür çalışmalarda bulunur.
Boğaziçi Üniversitesi'nin kısaca GETEM olarak ifade edilen bu alanda faaliyet gösteren sitesini bir tesadüf sonucunda gördüm. Verdiği hizmeti öğrenince de çok duygulandım. Moralim düzeldi ve kendi kendime "Demek ki bu ülkede hâlâ güzel, iyi, faydalı işler yapanlar da varmış" dedim. İçinde bulunduğum kötümser ruh halinin yerini iyimserlik aldı. Ayrıca bana ait iki kitaptan Memleketimin Delileri'nin okunduğunu, Bir Anı Defteri Buldum'un da okunmakta olduğunu öğrenince çok sevindim. Yani bana ait bu kitaplar da görme engelli insanlarımız için sesli eser haline dönüşecekti.
**
GETEM 2006 yılında faaliyete geçmiş. Bu E-Kütüphanede binlerce sesli kitap ve elektronik kitap yer almakta, ayrıca radyo tiyatrosu ve sesli betimleme filmi bulunmaktadır. Amaç, görme engelli insanlarımızın bilgi kaynaklarına daha kolay ulaşmalarını sağlamak. Bu çalışmada görev alan çok sayıda "gönüllü" yurttaşımız da bulunmaktadır. Bu konuda sitenin çağrısı şöyle:

!!!!   Tüm gönüllü okuyucu adaylarımızın dikkatine !!!!

Gönüllü okuyuculuk, tamamen bireysel ve gerçekten gönülü olmaya dayalı bir süreçtir. O nedenle  lise ve üniversite düzeyinde sosyal sorumluluk veya benzer adlarla yapılan dersler kapsamında ödev ya da kampanya konularının gönüllü okuyuculuk olmamasını talep ediyoruz. Bize başvuran okuyucu adaylarımızın, bunu hiç bir sertifika, kredi, not ve benzeri beklentisi olmadan yapmaları ve 15 yaş altındaki kişilerin bu aşamada başvuruda bulunmamalarını çok çok önemle rica ediyoruz.
**
İyisi mi ben sözü fazla uzatmadan sitenin linkini vereyim ve siz değerli okurlar bir saatinizi ayırarak bir inceleme yapın. Bu bir saatlik çalışmanın sonunda eminim ki sizler de benin gibi hayran kalacaksınız.
Son söz olarak, hem kendim hem de engelli vatandaşlarımız adına Boğaziçi Üniversitesi'ni kutluyorum, teşekkür ediyorum.
Lütfen bu linki tıklayınız:   http://getem.boun.edu.tr/

( Boğaziçi Üniversitesinden Görme Engelliler İçin E-kütüphane Hizmeti başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 25.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.