Babam giysi alırdı, sevinçten yatamazdım,
Bayramın lezzetini, başka gün tadamazdım.
Hürmetle el öperdik, mendil verirdi ninem,
Saklamıştım yıllarca, huzur bulmuştu sinem.

Bolca harçlık alınca, çifte bayram ederdik,
Mutluluktan uçardık, eğlenmeye giderdik.
Küçük yaşta sigara, kullanmak çok ayıptı,
Zaten içmek yasaktı, sağlık için kayıptı.

Her hali mükemmeldi, güzeldi eskilerin.
Lezzetleri kim çaldı, şevki yok şimdilerin.
Teknoloji güzel hoş, fakat huzuru çaldı,
Değerler göç edince, bedenler ruhsuz kaldı.


Mutlu olan haneler, döndü boş kafeslere,  
Hatimlerden tat alan, hasret hoş nefeslere.
İyiler çoktan gitti, kar beyaz bulutlarla,
Hayaller de tükendi, son bulan umutlarla.

Rahat yaşam varsa da, yine bitmiyor hüzün,
Baharlar eskidendi, şimdi ömrümüz güzün.                                                                                                                        Tatlı huzur yok artık, yürekler doldu firak,
Gönüllerde keder var, mutluluklar çok ırak.

Eşya dolu evler boş, insandan geri kalan,                                                                                                                            Herkes tatil derdinde, telaşlar sahte, yalan.
Bayramların ismi var, içinde gizem bitmiş,
Tozpembeydi duygular, seneler alıp gitmiş.

( Eski Bayramlar başlıklı yazı KARAM-41 tarafından 25.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.