insanoğlunu gelişimi ,mülkiyet hakkının yerleşimi ile olmuştur..
Tarımsal üretim sahiplenme duygusu ile mülkiyet hakkını ortaya çıkarmıştır.
Tarım insanin varlık çabası sürdürülebilir yasam standardı ile avcılık gibi tesadüfe bağlı geçim ve varlık şartlarını geride bırakarak oluşturduğu bir gelişmişlik sürecidir.
Günümüzde şehirlesen insan toplulukları köyde kalan yaslilar üretim maliyetinin artması ilkellesen yaşamın göstergesi olarak tarimsal faaliyetler durmaktadır..
Bu durum ise organik üretimden ziyade organik olarak elde edilen ürünün türevlerine  ayrıştırılması ile özünden yüksek montanlı ürünler elde edilmesi sürecini doğurmuştur..
Genlerle oynama ,hastalık risk ve çeşitlerinin artması bağışıklık sisteminde zayıflama gibi sonuçlarla insanlığı tehdit eder hale gelmiştir..
Saksıda maydanozun yetiştiği ülkeler ve buna ılişkin kazançlar olduğu biliniyor.
Diger bir gerçek dünya da herkesi doyuracak toprak ve su varlığı varken atıl bırakılmış alanlar sebebi ile biz kimyasal ürünlere muhtaç hale geliyoruz..
Bu durumu öze dönüş olarak değerlendirip
Tarımsal üretimi maksimum hale getirmek lazım..
Eldeki veriler;
- işlenmeyen topraklar,
-Biriktirlmeyi bekleyen mineral zengini yağmur suyu
-yAşlılık sebebi ile hareket kabiliyeti düşmüş  çiftçi
-mekanize tarım diye gösteriş için kullanılan  güçlü ithal motorlar
Var olanlar , yanlış kullanım prodüktivite den yoksun yüksek maliyetli ürünleri ortaya çıkarıyor
O halde ne yapmak gerekir?
Yapay zeka ve robot en yüksek maliyeti oluşturan işçilik ve mazot maliyetlerini düşündüğünüz de çiftçinin yaşam kaliteside artacağından üretici genclesecek ve köyden kente göçüşü de engelleyerek sosyalojik katkıları olacaktır..
-Süpürge makinası gibi ot toplayan uzaktan kumandalı robotlar
-Dolu bombası ile ısının bölgesel düşürülmesi ile yagmurlastırilan dolu ile ürünlerin korunması sağlanır..
-mineral zengini yağmur suyunun prezervatif tarzı patlamaz tır büyüklüğün de genişleyen balonlarda olusturulan alttan kesismeli paralel catilarla biriktirilmesi ve buna ılişkin gömme sahası ve sıhhı tesisatını geliştirme
- ilaçlamanın sabıt depolardan kompresör etkili Iha larla ilaçlamanın tepeden yapılması
-Akilli robotlarla antep fıstığı kayısı fındık,zeytin  gibi endüstriyel ürünlerde salkımı koparma,tane tane alma yada sıyırma şeklinde toplama yapabilecek
Robotlar geliştirilmelidir..
-Agaclara yada tarlalar daki çipler üretim kapasitesi ve farklılaşma çeşitleri ile çözüm önerilerini geliştirme fırsatı verecektir


( Tarım Ve Teknoloji başlıklı yazı HALİLİ tarafından 18.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.