HAMİYET - VATANSEVERLİK

Yıllar önce bir gazetede okumuştum. Kısa bir hikaye: 

Bir dönem, Japonlar ABD'den kola sipariş eder. Fazla sürmeden, kola yüklü gemiler Japon limanlarına yanaşır. Siparişler gelmiştir fakat gelen ürünlerin hepsi cam şişeli koladır.

Japonlar, tamamını iade edip "biz şişe kola istemedik, metal kutulu kola istedik," derler.

Geri gönderilen gemiler bir müddet sonra metal kutu kolalarla dolu olarak döner.

Aradan bir müddet zaman geçer ve Japonlar, ABD'ye oyuncak ihraç eder.

Sonradan farkına varılır ki o oyuncaklar daha önce ABD'den sipariş edilen kutu kolaların metallerinden üretilmiştir.

Evet, Japonlar bilinçli ve de vatansever insanlardır. Tükettikleri kolaların kutularını toplayıp geri dönüşüme katarak işlemişler ve oyuncak olarak satmışlardır.

İşte hamiyet, işte vatansever olmak budur. Kuru kuruya lafla olmaz.

Son günlerde yaşadığımız ekonomik ambargolara karşı toplum olarak gösterdiğimiz direnç, bizde de hamiyetin hala var olduğunu, unutulmadığını göstermektedir.

Hepimiz ülkemiz için "ne yapabiliriz"in peşine düşmüşüz elhamdülillah.

Fakat hala eksiklerimiz var. Hamiyetli, vatansever insanlar olduğu kadar hep şahsi menfaatini ön planda tutanlar da var maalesef. Ne diyelim?.. Rabbim ıslah etsin inşallah.

Hepimiz bu vatanda birlikte yaşıyorsak elimizi de bir parça taşın altına koymak zorundayız!

Karınca kararınca ülkemiz yararına bir şeyler yapmalıyız. Yaptığımız şey ne olursa olsun (geri dönüşüme kazandırılan bir pil, bir kutu veya bir parça kağıt bile olsa) onu da küçümsemeden yapmalıyız.

İbrahim aleyhisselamın atılacağı ateşi söndürmek için su taşıyan karınca misalini göz önünde bulundurarak yapmalıyız.

Unutmayalım; birlikten kuvvet doğar!
Rabbim yardımcımız olsun.

Allah'a emanet olun.
Dualarınızı beklerim.

                      Mustafa Gül (16.08.2018)

( Hamiyet - Vatanseverlik başlıklı yazı Hamdi tarafından 16.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.