Uzun aradan sonra, yeniden şiirlerin anlaşılır olması açısından bir şiir tahlili gülümsemesi bırakmak için karşınızdayım, bu defa tahlilimi esprili olsun diye mizah koksun diye mizahi bir kalemle tahlil edeceğim izniniz olursa. Eser ve Tahlil bana aittir bilginize.


Gözler görür kimi gözler görmez

Elinde orlonu sanki lif örmez

Türlü türlü söz söyler dilleri

Gel derim yanıma neden gelmez

 

Şair kardeşimiz burada altı nokta körler derneğine atıfta bulunarak önemine vurgu yapmaktadır, sağ olsun var olsun. Kadınlar orlon ile banyoda yıkanmak için orlonla lif örerken kocasına kızan ev kadının lif örmediğini, kocasının başına muhakkak çorap öreceğine vurgu yapmaktadır, aman dikkat! Haliyle kocasına kızan kadın kızgınlığını başının etini sözlerle dırdırla yiyeceğini ifade ederken burada bir erkeklere gizli mesaj verilmekte, sakın hanımlarını kızdırmayın diyerek gizli özneli mesaj vermektedir. Mesaj alınmıştır şair kardeşim sağ olasın. Aradan bir ay geçmiştir kadın kocasına hala küstür, demet demet çiçekler altın alyanslar gönlünü almamış, kocası gel yanıma kız hatçe der iken hatçe duymamazlıktan gelir kızgınlığını devam ettirerek, şehirde bir ev alma hayalini gerçekleştirmek için kocasının iyice yumuşamasını pammbuk gibi olmasını beklemektedir. Bu küskünlüklerin de maliyeti çok olmaktadır, aman dikkat derken şair kardeşimize selamlarımızı gönderiyorum.

 

Her gece kavga gürültü bitmez

Hava soğuk Hüsamettin ısınmak nedir bilmez

Hatçe hanım küskünüm der yanına gitmez

Gel derim yanıma neden gelmez

 

Şiar kardeşimiz burada küskün olan hatçe’nin hala küskünlüğüne devam ettiğini, nuh diyerek Peygamber demediğini, akşam yemeğinde sofrada bir kuru ekmek ile kocasını karşılayan hatçe’nin başından tencere tavaların uçuştuğuna işaret edilerek, çatırdayarak yıkılan bir yuvanın gürültü içinde yıkılacağına vurgu yapılmaktadır. Bu kadar küs kalınmaz ki ne yapsın Hüsamettin hanımındaki inat keçi inadı olunca… Kış gelmiştir odun kömür alamayan Hüsamettin hanımı ile yatakta yatarak mercimeği mutfakta ocağın üstünde unutarak, fırına vermeden aşna fişne içinde ısınmanın hayalini kurarken, ona küs olan Hatçe’nin iki tane elektrikli kalorifer peteği ile yan odada tek başına yatmasıyla, yanına gelmeyen Hatçe  sana küskünüm gelmem diyerek yalnız yatan soğuktan titreyen Hüsamettin’in içler acısı haline vurgu yapmaktadır. Sakın siz siz olun kış yaklaşırken hanımlarınızı küstürecek hareketlerde bulunmayın, donarak yatarsınız haberiniz olsun diyen şair kardeşimize teşekkürler ederiz. İsterseniz şiirin devamı kalsın inşallah sonu iyi olur temennisinde bulunalım.


Tema olarak şiir kavgalı küskünlük kokan bir teması var, bu tema ile bize mesajlar vermektedir


Şiirde Zaman kavganın başladığı ve devam ettiği zamanı göstermektedir.


Şekil olarak, yamuk bir şekilde kalan kocanın yani Hüsamettin’in içler acısı şeklini bize çizmekte ve göstermektedir.


İmge olarak pek imge bulamadım, yani zihinde tasarlanan bir kavga yok birden ortaya çıkan kavga var gerçekleşmesi özlenen şey barışma olmasına isteyen Hüsamettin’in çabasına rağmen barışmada yok –olmasını temenni ederiz-, düş, hayal, hülya bu kavganın sonunda pek gözükmüyor gerisi pek karanlık… Elimden geldiğince tahlil ederken bir gülümseme bırakamadımsa da geride özür dilerim, gülümseme olarak bir an önce barışmaları temennisinde olduğumu bilmeniz belki gülümsetir diyerek, ben köşeme çekiliyorum, selamlarımla, vesselam.

Mehmet Aluç

 


( Bir Şiir Ve Bir Tahlil-mizah- başlıklı yazı kul mehmet tarafından 16.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.