Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 15.08.2018
Okunma Sayısı : 1307
Yorum Sayısı : 0
Değerlendirme, değer üretmede ölçü ve kaynaklarımız*

     Genel bir ifadeyle giriş yapalım.
Olağanüstü deneyim ve bilgi sahibi olun.
Bakışınızın; bilimsel, düşünsel, vicdani ve evrensel bir değer taşıdığını varsayalım.
Eğer ticari bir gücünüz, politik etiketiniz, lobi, hanedan ve aşiret dayanağınız, hizip, grup, tarikat kimliğiniz yoksa; toplumun geneline faydalı olabilecek bu iyi niyetli olağanüstü çabanız fazla bir karşılık bulamayacaktır. Mikro plandaki tarafgirlikleri hiç hesaba katmıyorum bile.
Dövizin yükselmesi cüzdanımıza dokunuyorsa, bu sosyal kanser virüsü de vicdanımıza dokunmalıdır.
     Cemil Meriç, Nurettin Topçu gibi bilge insanlar, hiçbir ekole yaranamamışlardır.
Değil adlarını bir ünivsiteye vermek, 30 yıl bir lisede doçentlik yapmak zorunda bırakılmıştır. Sol cenahtan Niyazi Berkes, Mustafa Akdağ, Sabahattin Ali gibi kalem, bilim ve gönül ehli ise, mahkemelerde süründürülmüştür.
     Yirmi yıl kadar öncesiydi. Avusturya Büyükelçiliği ticaret ataşesinin bir sunumunu izlemiştim.
Türkleri kastederek; "siz birine görev verirken, dikkate alırken diplomasına bakarsınız. Biz ise önce işi nasıl öğrendiğini, nasıl uyguladığını gözlemler ondan sonra diplomasını sorarız" demişti. Ne kadar ilginç değil mi?
      Biz ise etikete öncelik verdiğimizden, tanınmış bir yazarın ne yazdığına bile bakmadan, çok satanlar listesi gazıyla kitabını alabiliyoruz. Filan üniversiteden mezunsa, diğeri daha deneyimli olsa bile onun önüne geçebiliyor.
     Kısacası liyakat lafta kalıyor. Toplumsal bütünlük, hak ettiği düzeyde sağlanamıyor.
Sonuçta aynı gemideyiz fakat gemi neden su alıyor, tespiti bilim insanlarına düşüyor.
15.08.2018
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
Yazının yayınlandığı adres:
http://www.edebiyatevi.com/yazi/210592_degerlendirme-deger-uretmede-olcu-ve-kaynaklarimiz.html
( Değerlendirme, Değer Üretmede Ölçü Ve Kaynaklarımız başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 15.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.