HAMASETE HAYIR

        İki binli yılların başında Bill Clinton Türkiye'ye gelmişti.Konuşma esnasında şu sözü söylemişti. "Dünya artık eski dünya olmayacak" İki binli yıllardan sonra gerçekten de eski dünya olmadı.Aslında iki binli yıllar kapitalizmin dünyanın bütün hücrelerini ele geçirdiği "Milenyum" yılı olarak kabul edilir.Ama gel gelelim bizler bunu yeterince kavrayamadık.Bizim siyasetimiz ve yaşam tarzımız hamaset üstüne kurulu olduğu için hep bu yoldan yürümeye devam ettik
     Sayın Erdoğan başa geçer geçmez hemen inşaat işlerine başladı.Belediye kökenli olduğu ve çevresinde ki insanların mütahit olduğu için bu işlerde oldukça başarılı oldu.İnşaat geçici olarak piyasayı zıplatır.Kırka yakın kalemi harekete geçirir.Ama ekonomide inşaata giden para çöpe giden parayla eşdeğerdir.Yani... Dönüşü yoktur.Bizim ekonomimiz kırılgan bir yapı üzerindedir.Enerjide dışa bağımlı olduğumuz için her yıl bütçede cari açık veririz.Cari açık veren ülkeler bu açığı ya ürünlere zam yaparak yada kurlarla oynayarak kapatma yoluna gider.Bu cari açık kurları otomatik olarak yukarı zıplatır.Artık eskisi gibi tarım ürünümüz bile yok dışarı sata bilecek.Onları dahi dışarıdan alıyoruz.Benzin, mazot ve doğalgaz tüketimine baktığımızda bu cari açığı daha iyi anlarız.Bu açığı kapatmak için üretmek zorundayız ve dışarı satmak zorundayız.Durum böyle iken bu ürünleri satabilmek içinde süper güçlerle iyi geçinmek zorundayız.Bizler hamasetle uğraşırken dünya aldı başını gitti.Bu orta doğu kafamız uçurumun farkında bile değil.Bizler beğensek de, beğenmesek de Dünya'yı  yöneten üç devlet var.Plan ayağını İngiltere, savaş ayağını ABD ve finans ayağını İsrail yönetiyor.Bu üç devletin rızasını almadan hiç bir devletin kuş uçurma imkanı yok.Türkiye'nin ne yapıp yapıp bu üçlünün arasına girip masanın bir köşesinde yerini alması lazım.Bir diğer husus, cari açığı finanse etmenin en uygun yolu turizm.Turizmi patlatmak içinde yine bu devlerle iyi geçinmek zorundayız.Münakaşa şansımız hiç yok.Rusya ve Çin bu üçlünün düşmanı değil.Buralardaki yatırımlara bakarsanız bunu daha iyi anlarsınız.Sadece ekranlarda yedi milyarı yönetmek için "Ali cengiz" oyunu oynanıyor, hepsi bu kadar.Son zamanlarda sanal dünyada akıl almaz paylaşımlar var.ABD yi teperiz, İngiltereyi nallarız, İsrail'i tükürükle boğarız gibi.Değerli dostlarım yaktığımız ampul onların, yemeğimizi koyduğumuz buzdolabı onların, kilotumuzu yıkadığımız makine onların, seyrettiğimiz tv onların.Sahte kahramanlığa gerek yok.İsrail bu gün Orta Doğu'da on beş dakika da 35 devleti haritadan silecek güce sahip.Kendimizi kandırmayalım.Bu cari açıkla baş etmek sadece hükümete değil, birey olarak hepimize düşüyor.Bilinçli bir halkın oluşturulması lazım.Paramızın değeri kaybolacak diye yastık altlarını dolduran, hırsız girmesin diye ışıkların hepsini açık bırakan, gelin götürüyoruz diye üç yüz arabalık konvoy yapan bir halktan bilinçli toplum çıkar mı derseniz, kafamda ciddi soru işaretleri var.
        Hamasetten kurtulup, dünyanın gerçeklerinde uluşmak dileğiyle, sevgi ve muhabbet dolu yüreğinizden öpüldünüz.
( Hamasete Hayır başlıklı yazı çiftci baba tarafından 13.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.