Totemi ve İlahi kolektifi oluşa dek dayanışma:

1-Kolektifi ön ittifaklar kolektif savunma yapmanın ve doğa da kolektifi düzenli sağlama yapmanın söz söylemli bu kurallarını groteskilik üzerinde totemi mana ile çevrim yapmanın eylem birliği ile doğa gücüne karşı yine doğada kolektif sağlama yapmanın bilincidir. Sonra da toplumsal yapısıyla doğada üretmenin bilincidir.

2-Kolektifi ön ittifaklar farklı kullanımlı olan totem meslekli üreten ilişkiler nedeniyle tarihte ilk kez görülen temas eden durumla ittifakidirler.

3-Kolektiflik totemi dönemle sağlatan korumacı ilişki iken ilahi kolektifle ön ittifaklı üreten ilişkisı ile çevreye açılan üretim hareketi dayanışması içinde üretim tüketim ahenkli karşıt oluştu.

4-Kolektiflik; doğayı üretenle, doğaya karşı üretim mücadelesi verme yanında doğayı savunmacı faaliyetlerdeki ilişkidir. Totemi kolektif dayanışma başladığnda bu tür üretim bilinci hiç yoktur.

5-Kolektifi totemin dayanışma süreç seyredişi, kolektif ittifaklı ilahi süreç içinde üretimle taçlanmıştır.
6-Kolektifi ilik önce totemi kolektif etki üzerine, sonra da ilahi ittifaklı kolektif etkinin üzerine organize oluştur.

7-Kolektfifilik doğa karşısında kolektif etki ile ortaklaşmacı sahiplik ve ortaklaşmacı dayanışma paylaşmadır.

8-Kolekktifilik totem dönem de etnik ve karantina içinde bir tecritlikken; ön ittifaklı ilahi dönem içinde üniter ve uygarlık inşacısı olan bir insani yapıdır.

9-Kolektifi iligin dili; birimiz hepimiz, hepimiz birimizdir. Mütekabiliyetidir. Herkese göre, herkesin ihtiyacına göre kullanım ve yararlanmadır. Özgecildir. Toplumsldır. Kamusal reflekslidir. Kolektifi disiplin ve kolektifi ahlaktır. Üretim dilidir. Paylaşımı eksen eden dildir.

Birliği oluşan birleşmeyle üniterliktir. Mütekabiliyeti ittifaktır. Üretimden gelen güç değer yargılıdır. Kolektif birikim bilinçli sahipliktir. Kolektif yatırım esaslıdır. Kolektif girişimle akışlıdır.

Kolektiflik kişi sahipliği gibi yararlanım ve gözetme; kendisinin olmayan kadarla da başkasının oluşuna riayettir. Kolektif destekli, kolektif külfetli, kolektif nimetlidir. İnsanı, insanlığı, üretimi, çevreyi, uygarlığı, bilimi kutsayandır. Herkese örgün ve yaygın eğitimledir. Somut olarak herkesi kuşatandır. Herkesin yararı olan dolu dolu üreten söylemlerdir.

El ahitle şirketlere dek dayanışma

1-Farklı rızk dağılımına bağlı sömürü alanları içinde efendi sahipliği nedenle sınıfsaldır.

2-Rızkını! malını mülkünü! kolektife ait bilimum üretim nesneleri üzerinde sağlamaktadır. Tüm kolektif sahipli üretim nesneleri üzerine El takdirli kişi sahipliği yapan tahakkümü içinde tüm gücüyle sömürülenlere karşıdır.

3-Sömürenler dayanışmasıdır. Sömüren sömrülen karşıtlığıdır.

4-Kâr ilişkisi içindir. Sömürerek, çalışmamakla kâr yapmayı hedefler. Bin bir hile dalavere içindeki aldatması ile kolektif kölelğin yeniden ve yeniden üretimine karşı yeniden ve yeniden sömürüyü üretir

5-Kolektiflik bağladığında doğa içinde oluş dışında pek bir inşası yoktu. Oysa El ahtle olan oligarşin limited dayanışma başladığında binlerce yıldır zaten üretim ilişkisiyle büyük bir birikmiş zenginlikler vardır.

6-Kişi sahipli El mana anlayışı üretilen ve biriken her şeyin üstüne bina olmakla önce sahiplik tahakkümü, sonra da kâr için, sömürü için monarşin ve oligarşin etki üzerine zorba bir inşadır.

7-Günümüze geldiğinde tekelci sermayeyle taçlanmıştır.

8-Emperyalisttir

9-Dili; kendisinden zorunlu arta kalanla "herkes rızkını yer" der. Din, iman, münafık, inayet, lütuf, biat, kafir, kefere, zındık, kader, fıtrat gibi sömürü aldatmasına dayalı ahit dek nitelemleri belirten sözcüklerle sürece yaklaşmakla, sürece yabancılaşan bir dildir.

Sürece yabancılaşan tüm sözcüklerin sahipler nezdindeki kodları altan alta; kâr, zarar, kredi, finansman, faiz, döviz kuru  (kambiyo), enflasyon, iş adamı, yatırımcı, iş bitirici, özelleştirme türünden anlamlar olmakla sömürüyü gizleyen çağrışımlardır.

Kişi sahipli dil tümden sömrülen güdülmeyi taat ve ibadete çeviren anlam ve söylemler yüklü düşünmeler ilüzyono olmakla bu düşünme dışına çıkamamaydı. Kâr dediği sömrüyü, sömürüye tevekkül eden cehaleti kutsatma başarısı içinde sömürüye gidenler olmakla köleci dili sömürülenlere karşı bomboş söz ve lakırdılardır.

Sömürü yapmak için dayanışan oligarşini oluş, günümüzde birbiri ile çok şiddetli çatışsa da yine komandiftir (ortaklıktır). Sömürenlerin komanditliğidir. Kendi içinde zıtlanır. Anonim olana karşıttır.  Her türlü maddi ve kazanç olanı koruyan elli ortaklı oligarşinle limited (kişi sahiplerle) olan ortaklıktır (şirkettir).

Kişi sahipli El ahit imanlı ittifaklar kişi sahipler elinde ister komandit olsun ister limited olsun kişi sahiple sömürmettyi ortaklaşmadır. İlahi dönem öncesinde ve ilahi dönemden beri ola gelen kolektif tarihe çağrışım olmasın diye: kolektif diyemediğinden; kolektif akıl diyemediğinden; kolektif irade diyemediğnden, limited komandit şirketler ya da kardeşler ortaklğı derler!

( Sahiplik 15 başlıklı yazı Bayram KAYA tarafından 12.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.