O musallaya gün gelecek hepimizi koyacaklar... Kimimizin cenazesinde belki beş on kişi, kimimizin cenazesinde belki beş yüz altı yüz kişi olacak... Şimdiden kimin kimden önce öleceği belli değil... Eğer ki o musallada İmam namazı kıldırdıktan sonra cemaate sorunca ''Bu mevtaya hakkınız helal midir?'' diye, içlerinden bir kişi bile ''Ben bu adamdan maddi manevi zarar gördüm.'' derse veya düşünürse, işte o adamın ahirette ki basamakları da çok kolay geçemeyeceği ön görülebilir...


Aranızda birçoklarınız biliyorum ki benim gibi ticaret erbabı... Ticaret Erbabı olup da ticaret yaptığı kişilerden kazık yemeyen var mı? Kimse kendini kandırmasın... Hiç takanağı olmayanın yine de bir iki kişiye para kaptırmışlığı vardır illa ki... Benimkileri bir saysam dudaklarınız uçuklar... Bir kısmı öldü gitti, ahirette Rahmeti Rahmanın karşısına... Kimisi ile alacaklarımızı alamasak da helalleştik, onlara bir lafımız yok, en azından bunu düşündükleri için... Ancaaaak, öyle beddua ettiklerimiz oldu ki artık onlar ile ahirette nasıl hesaplaşırız orasını Allah bilir...


Şunun tespitini iyi yapalım, ticaret hayatında alacaklı olan insanın hakkı vardır alacaklısından. O sebep ile alacaklı olup da ölen kişinin, borçlu olan kişi cenazesine gitse bile ''Ben ona hakkımı helal ediyorum.'' demesinin pek de bir anlamı kalmamaktadır... Sen borçlusun zaten, neyin hakkını helal ediyorsun, direk kul borcu o borç... O musallada yatan adam senin yüzünden belki işinden oldu, belki karısından çocuklarından ayrıldı, belki intiharı düşündü, psikolojisi bozuldu... Cenazesine git, ama hak helali ancak o da sana ahirette karşı karşıya geldiğiniz zaman helal ederse gerçekleşecektir, bunu bilelim...


İnsan en büyük darbeleri de bazı zaman çok yakınındakilerden yiyor. Burada isim zikretmeye gerek yok, ancak bir çok kişiyi defterden silmiş olduğumu ve de bir daha da herhangi bir şekilde yazmayacağımı da burada açık ve net olarak belirtmek isterim... Siz unuttunuz belki bana olan borçlarınızı, ben de unuturum belki yıllar yıllar geçince, oysa ki unutmak kelimesi ile Allah kelimesi asla yan yana gelmeyecek iki varlık, iki kelimedir...


Bana geçmişte kazık atanlar, adam yerine koymayanlar, adımı bile anmak istemeyenler, ne geçti elinize şu üç günlük dünyada? Ha siz belki iki yüz elli üç yüz sene filan yaşarsınız inşallah, dileğim odur. Hatta Lokman Hekim bulamadı o ölümsüzlük iksirini ama siz ölene kadar birileri belki bulur da ölümsüzlük iksirini, siz de ölümsüzlüğü tadarsınız, sonrada dünyaya kazık çakarsınız, bana attığınız kazıklar ile birlikte de kazık koleksiyonu filan yaparsınız... 

( Hak Helali O Kadar Basit Bir Şey Değildir başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 10.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.