Koltuk deyip de geçmeyin. Makama koydunuz mu o koltuğu, aynı zamanda adı da Makam Koltuğu olur. Eskiden öyle bir oyun vardı bizim çocukluğumuzda hatırlarsınız belki... Oyunu bilmeyen kişiyi Makam Koltuğuna oturtur ve Makam Koltuğunun ne olduğunu, hangi makamı anlattığını soru sorarak bulmasını isterlerdi... Sonunda da Makam Koltuğu tuvalet olarak açıklanırdı o kişiye, gülünürdü bol bol...


Koltuğu devirmek o kadar da kolay değildir... Hele de o koltuğa daha önceden oturan başkan, (her neyin başkanı ise) kendini koltuğa bağlamış ya da Japon Yapıştırıcı ile yapıştırmış olabilir... Koltuğu devirmek isteyenler gece gece makama gelip de koltuğu devirmek isterlerse bile koltuk sahipleri koltuğu, makamdan kalktıktan sonra büyükçe bir kasaya kilitlemiş olabilirler... O kasayı da başka bir kasanın içine, başka kasanın içindekini de daha başka bir kasanın içine, onu da.... Üüüüf bu ne yahu kutu kutu pense mi oynuyoruz?


Ayrıca Aziz Nesin'in ''Bir Koltuk Nasıl Devrilir'' adlı kitabını da daha önce okumaları lazım gelir... Bu kitabı okumuş olsalar bile koltuk sahipleri yine de koltuklarını korumak için her türlü naneyi yerl... her yola başvurabilirler... Hatta koltukları, koltuklarının altına alıp başka yerlere de göç edebilirler...


Koltuğunun devrilmemesi için koltuk sahipleri, koltuğun korunması konusunda bulundukları kuruluş her ne ise tüzüklerine madde koyup, koltuklarını koruma altına alabilirler... Koruma altına alınan koltuğunda tabi ki havasından geçilmeyecektir... Ayrıca koltuk sahibini koltuktan kaldırmaya gelenler çok fazla ise, koltuk sahibi de koltuğunun üstüne kendinden başka beş altı kişiyi, hatta on on beş kişiyi daha oturtarak koltuğun devrilmesinin ve elinden alınmasının önüne geçebilir... Koltuk sahibi kendini koltuğa yapıştırıp sonrada koltuğun ayaklarını yine sağlam bir yapıştırıcı ile zemine yapıştırırsa bu koltukta devrilmez öyle kolay kolay...


Koltuk sahibine dil dökmenin pek de faydası olmayabilir, zira koltuk sahibinin anlayışı kıt ise koltuğu devirmemek için elinden ne gelirse yapacaktır... Koltuğa uzaktan bir şeyler fırlatırsanız da yine devrilmeyebilir koltuk... Koltuk sahibi koltuğu boşaltmış iken koltuğun yanına gidip de ''Aman koltuk canım cicim koltuk bu üstündeki adam senin üstüne oturmaya geldiğinde onu üstüne sakın, ama sakın oturtma.'' diye bir cümle kursanız bile, koltuk bunu hiç dikkate almayabilir. ''Ben onun kıçına alıştım, şimdi onu nasıl atayım başımdan.'' diye size sitem dolu bir yaklaşım sunabilir...


Herhangi bir koltuğu devirmek için bu konuda yazılmış en geniş kapsamlı bir kitap olan Abuzittin Devirici'nin 876 günde beynini yiyerek yazmış olduğu ''Koltuk Devirmenin Sosyoekonomik Olarak İrdelenmesi ve Devrilmesinin Ekonomimize Geniş Kapsamlı Etkilerinin Analizi.'' adlı kitabı da okumanız lazım. Ancak koltuk sahipleri de bu kitabın varlığını bilip de onlarda okumuşlar ise, siz koltuğu devirmeye kalkarken, onlarda gereken karşı önlemleri alacaklar, siz de koltuk devirmek isterken havanızı alacaksınız... Ayrıca yine Abuzittin Devirici'nin yazdığı altı ciltlik ''Koltuk Devrilirken Altında Kalmak İstemiyorsanız Yapmanız Gereken Hareketler.'' adlı kitabını da okumanız lazım... Atalar ne demiş ''Ben koltuğa koltuk demem devrilmiyor ise ve evrilmiyor ise.'' Devrilir ya da devrilmez ama nasıl evrilir onu da bir düşüneyim bakayım... 

( Bir Koltuk Nasıl Devrilmez başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 9.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.