Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 7.08.2018
Okunma Sayısı : 1273
Yorum Sayısı : 0
 Neden yüksek bilinç, neden bireysel gelişim

    "Bana yetki, görev ve sorumluluk versinler; tek başıma bir şirketi, bir ülkeyi düzlüğe çıkarayım" cümlesi iyi niyetli olsa da ham hayalden öteye geçemeyecektir.
Sadece bireysel deneyim ve eylemlerimizle, komleks bir yapısı olan organizasyonlara yön veremeyiz. Çoban koyun ilişkisine döner bu durum.
Sosyolojik, psikolojik ve felsefi metodolojiye aykırıdır. Toplum yapısı, bir makine gibi monoton ve statik değildir.
Motor ana dişlisi döndüğünde; ona bağlı diğer dişli ve mekanizmalar da dönmek zorundadır.
Fakat toplum bireyleri, eğilimleri, beklentileri, görüşleri, kültürel yapıları farklılıklar göstermektedir.
Bir de tembel, cahil ve kötü niyetliler olunca; toplumsal çarklar istediğimiz gibi dönmemektedir.
     Aile reisi, mahalle muhtarı, sınıf öğretmeni mantığı ile devleti yönetenleri değerlendirmek, eleştirmek, beklenti içinde olmak tutarlı bir tespit olmayabilir.
Bir arabayı üç at çekerken, bir tanesi yavaş hareket etse, nasıl denge bozuluyor değil mi?
Devlet yönetenler; hata yapabilir, yanılabilir, ihmalkâr da davranabilir. Hepimiz insanız, önemli olan yanlışı fark edip, kabullenip geri adım atmaktır.
Toplumsal olumsuzluklarda, negatif sonuçlarda bireylerin hiç mi suçu yok?
Bireysel bilinç, mantık, etik, evrensel muhakeme, milli bakış gelişmeden;
sihirli değnek, mehdi, stratejik sistem önerileri ütopya olarak tarihe geçecektir.
Bundan dolayıdır ki; bireysel gelişime olağanüstü zaman ayırmakla mükellefiz.
Olta sayısını artırarak tutulan balık sayısı artırılacağı doğrudur.
Fakat tam tersi olarak; bilinçli birey sayısını artırarak, yönetilme ihtiyacını aşağı düşürmek mümkündür.
     Stoklastik, despot, şabloncu, taklitçi ve emir kipi ile yönetilen toplumlar; heterojen kalabalıklara evrileceklerdir.
Bilincimiz, tercihimizdir.
07.08.2018
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
( Neden Yüksek Bilinç Neden Bireysel Gelişim başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 7.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.