SİVASDA  ŞAİRLER  SEÇKİSİ  ÇIKTI

          Ahmet AYAZ

Gaziantep Ekspres Gazetesi 07 Ağustos 2018

………………………………………………………..

 

       Kısaltılmış adı SİYŞAD olan, Sivas Yazarlar ve şairler derneğinin hazırlamış oldukları  “Şairler Seçkisi 10 Şiir Antolojisi  2018” okuyucuları ile buluştu.  Antolojiyi,  SİYŞAD Başkanı Bekir Âlim, Şevki Kayaturan, Sabiha Serin, Fatma  Pınarbaşı, Nevin Kılıç, Fatma Umar ve Aygün Hüseyn’den  oluşan bir yayın kurulu hazırladı. Antoloji 497 sayfa, 111 kalem yer alıyor. Kapak tasarım Yusuf Bal,  Kalkan Matbaacılık Ofsetten çıkmış,  Tahsis Bekir Âlim.

       Saygıdeğer okurlarım; Yukarıda sözü edilen  antolojide; Yayımlanan bir çok antolojide olduğu gibi, adı “Şairler  Seçkisi”  olsa da, bu antolojide de, çala kalemleri ben demesem de, sizler okuyup göreceksiniz. Hani et kemiksiz olmaz demişler.  Fakat, bu çala kalemleri  görünce, antolojiyi kapatıp bir tarafa indirmenize gönlüm razı olmaz. Çünkü ciddi anlamda ve  edebi değeri olan eserlerden uzaklaşmış olursunuz. Okuyun, inceleyin, görün.  Bu antolojide, ciddi anlamda ve çok sayıda usta kalemleri de, bulup okuyacaksınız. Sözü edilen antolojide. Bu usta kalemlerin, burada  adlarından söz etmeye korkuyorum. Neden mi? Bir usta kalemin adından söz ederken, diğer bir usta  kalemi burada unutursam,  o usta kaleme saygısızlık etmiş olurum, O usta kalemden ayıp olur, o  usta kalemden  utanırım. Onun için dikkatli olmaya çalışıyorum. Bu antolojiyi  alın, okuyun diye size salık veriyorum. Ayrıca sözü edilen antoloji bana göre tarihi bir değer sayılır. Başta Bekir Âlim olmak üzere emeği geçenlere teşekkür etmek gerekir. Bu tarihi eseri meydana getirmek kolay değil. Ben  2008 tarihinde “Şiir Defteri” ve  2009 tarihinde de, “Bir Demet Şiir” başlığı altında, iki tane antoloji yayımladığım için,  bu işlerin zorluklarını ve sorumluluklarını  çok iyi bilirim. Bekir Âlim ve arkadaşları bu antolojiyi hazırlarken, sabır etmişler, zaman ayırmışlar. Ama, boşa geçen zamanı da  değerlendirmişlerdir. Kendilerini canı gönülden kutluyorum. Bir söz var “Yazmak ölümün elinden, bir şeyler koparmaktır” Bunlar da ölümün elinden bir şeyler koparmışlardır.

       İletişim; .Küçükminare Mahallesi Çarşıbaşı Cadde Gurbet Apartmanı  No 4/1 SİVAS. Antolojinin  temini Bekir Âlim den mümkün olur.

       Elbette aşağıya bütün usta kalemlerden birer şiir almayı gönül isterdi. Fakat olmadı, olması da mümkün değil.  Ancak aşağıya bu antolojiden  benim “Kendi Kendime” adlı bir şiirimi alıyorum. Bir de Zülfükar Yapar Kaleli’nin  “Gözümün Nuru” adlı şiirini  alıyorum. Beraber okuyalım, paylaşalım  diyorum. Okumak ve paylaşmak  çok güzel bir şeydir.Hele sanat ortamında biri birimizi tanımak bilmek kadar güzel bir şey olamaz diye düşünüyorum. Sevgi paylaştıkça çoğalır ve büyür  diyorum. İnşallah SİYŞAD kültür sanat ve edebiyatımız adına,  gelecekte daha iyl, daha kaliteli eserlere imza atarlar. Ben burada, başarılı çalışmalarının devamını diliyorum, selam sevgi ve saygılarımı sunuyorum.

 KENDİ KENDİME



Ayaz Apartmanda, bir küçük evde;
Okurum, yazarım, kendi kendime.
Bulunmaz yüreğim, belki bir devde;
Gezerim, tozarım, kendi kendime.



Yunusun suyunda, yıkandı özüm;
Beyaz kağıtlarda , okunur tezim.
Eğer ikbalime, geçerse sözüm;
Deryada yüzerim, kendi kendime.



Dinle beni hele, ey aziz 
dostum;
Çalıda, çırpıda, delindi postum.
Talihi bir kıldan, ipliğe astım;
Oturup, sızarım, kendi kendime.



Ayazım ben, karakışın beynine;
Yaman düştüm, senelerin koynuna.
Ankara da, adaletin boynuna;
İnciler dizerim, kendi kendime.



Ahmet AYAZ

 

     

 

 

 

 

GÖZÜMÜN NURU

 

Hayat çilekeşi, gözümün nuru,

Arada gülümse, gülmeyi dene.

Önüne  konunca bir yığın soru,

İkiyi ikiye, bölmeyi dene.

Bu dünya inanan insana kafes,

Dindir fırtınayı, meltem gibi es.

Alıpta  vermeden tükenir nefes,

Arif ol ölmeden, ölmeyi dene.

Dünyada ne  varsa her şey boşuna,

Fatiha okunsun kabrin taşına.

Uyma nefse, bakarlar mı yaşına?

Zulmün üstesinden gelmeyi dene.

İyi düşün bu dünyada varın ne?

Ötedeki selametin darın ne?

Ona buna zulmedersin karın ne?

Adam  gibi adam, olmayı dene.

Hiç  vefa görmedim laf mertlerinde,

Hep  ortak yaşadım, tüm dertlerinde.

Türk gibi düşünüp, Türk yurtlarında,

Türk gibi yaşayıp, kalmayı dene.

 

 Zülfükar Yapar KALELİ

 

 

 

      

( Sivasda Şairler Seçkisi Çıktı başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 7.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.