İnsan beyni gerçek bir mucize…

Kurduğu alakasız gibi görünen bağlantıları kurabilecek bir bilgisayar yok yeryüzünde. Ve olmayacakta.

Bir film seyretmiştim yıllar önce. Ne ismini hatırlıyorum şimdi, ne de konusunu bütünüyle. Silinmiş hatıralardan kalan ışıldamalara benzer bir sahne sadece, aklımın kuytu bir köşesinde. Teklifsiz bir dost gibi, lazım olduğunu hissettiğinde destursuzca çıkıp gelen… Beni bana getiren, beni benden götüren.

Adını bile bilmediğim devasa bir yaylı çalgı aletiyle muhteşem ezgiler sunuyordu bir kadın, etrafını saran insanlara bir parkın orta yerinde... İnanılmaz olansa, bu kadının sağır olduğunun ortaya çıkmasıydı konser bittiğinde. Sesleri renk olarak görüyor, bir ressamın fırçasıyla tuvaline işlediği gibi işliyordu eserini ince ince.

Dedim ya insan beyni bir mucize… Kurduğu bağlantıyla teşhis koyuyordu derdime, kendince. Ve anlıyordum ki; derman ararken derdime, derdim bana derman imiş. Dünyevi lezzetlerin çoğuna sağır kalmam, ilahi bir ferman imiş.

 

Ve yalnızlık denizinde

            yüzmek gibi

Derdim

            Yanıbaşımda

(Yanıbaşımda- Sayfa 47)

 

Roman… Hikâye… Şiir… Hele ki şiir…

Ne zamanki edebi bir eseri elime alırım. Gökkuşağı kartelâsının bütün renklerine boyanırım, tüm sağırlığıma rağmen.

Ve yine öyle oldu.

 

Ben

Şiir yazar,

Bekleyebilirim

 

Sanıyorum

Bir vakit daha

İdare eder beni

Bu mavinin

            yeşile karışması

(Beklerim- Sayfa 98)

 

Maviyle yeşilin iç içe geçtiği benim coğrafyamın renkleriyle beslenen bir değer, Kıymetli Filiz Çırpıcı Hocam. Renkleri duyabilen…

Haritanın üç mavi köşesine, insanının sarı benzini ekleyebilir ve yeşile dönen o mavinin yine maviye karışmasını bir şiir soluğunda bekleyebilir. Sessiz seslenişlere, bin bir anlam yükleyebilir.

2015 yılında Halk Edebiyatı Dergisi Yayınları tarafından yayımlandı Filiz Çırpıcı Hanımefendinin “Han” isimli şiir kitabı. Yüz on şiir, yüz on sahife. Eşsiz bir renk harmanı…

 

Burada kalırız biraz

            Burası han dediler.

Gafile saray amma

            Bize zindan dediler.

(Han- Sayfa 11)

 

İnananın zindanı, inançsızın cenneti... Konanın göçeceği dünya oteli… Arayışlara eklenen sabır ve çile teslimiyeti.

“Koy ortaya neyin varsa/ İşte meydan dediler.”

 

Uzak mı? Bulamadınız mı hala?

 

Uzak da neresi?

Çıkıp gelsem ülkene,

            Bulur muyum seni?

Adın sanın belli mi?

(Uzak- Sayfa 15)

 

Buldunuz değil mi?

 

Hoş geldiniz

Buyurun

Kusura bakmayın

Evim biraz dağınık

Kelimeler saçılmış

            oraya buraya

Şiirlerimden dökülmüş olmalı

(Dağınık Ev- Sayfa 23)

 

İnsanın döktüğü kırıntılar, koca bir karınca kolonisini besler. Ya şairin yüreğinden şiir diye dökülenler? Tüm toplumu besler de, yine eksilmez değerinden...

 

Uyarmadı demeyin. Öyle şiirler var ki, kırk yıllık hatır yükler telvesiz.

 

Bakır bir cezvede

            Kaynıyoruz yıllardır

Nefesimizde

            koyu bir sevdanın

                        keyfi var

(Kahve- Sayfa 73)

           

Bin bir çiçekten polen devşirir, balını yapmak için arı.

 

Şair; şiirini geceden ve hayalden devşirdi.

Ve çile heybesinden…

Ve aşkın nefesinden…

 

Bir eser üretir ki, beyazdan daha arı…

 

O da bu handa bir yolcu idi.

Geldi.

Geçiyor…

 

Tüm iz bırakanlar gibi yön tabelası olacak her yolcuya, bu çileli yola döktüğünüz çakıl taşları…

 

Kuyuya düşmez isen

            Hak hatır sormaz sana

Kuyulara düş gönül!

            çilelerden var O’na

 

Yüreğinize sağlık Filiz Çırpıcı Hocam. Ve vesilenizle, tüm şairlerimizin de kalemine bereket.

 

Ve yine öyle oldu. Fakat yalnız ben değilmişim edebi lezzetlerin rengiyle boyanan. Ve sadece, peşinden gelecek bir diğeriyle yunulan.

( Han- Filiz Çırpıcı başlıklı yazı Kalibredost tarafından 5.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.