Makas bu, keserde keser, bazen de kesmez olur... Körelir, köreldiği zamanda iyi bir bileyicinin elinde bileyilenip keskinleşmesi lazımdır... Zaman zaman kumaş kesersiniz, zaman zaman kağıt ve benzeri şeyler... Makasın açık bırakılması uğursuzluk getirir de derler, illa ki batıl bir inanç olsa da yine dikkat eder halkımız bunlara... Çoğu kimse de elden makas almaz...


Bazı zamanda çocukların yanağından makas almaya pek bir bayılırız. Bayılırız bayılmaya da bu makas işini fazla abartıp da çocukların yanaklarını fazla acıtmamak, bezdirmemek lazım... Hem çocuktan hem de ana babalarından fırça yiyebilirsiniz...


Sevmişlerdir birbirlerini iki genç, haliyle söz ve nişan vardır işin ucunda... Yüzükler parmaklara takılır. Takılır takılmaya da makas kesmez olur. Kesmesi için de yapılacaklar bellidir... Ufak bir bahşiş her şeyi halledecektir...


Bu makasa ise benim gibi bütün insanlarda sinir olmaktadır. Trafikte tehlikeli şekilde makas atan arabalardan bahsediyorum... Arkadaşların ne aceleleri varsa, çok yoğun trafikte, bir sağa bir sola, bir ortaya geçerek hem kendi canlarını, hem de diğer insanların canlarını tehlikeye atmaktadırlar... Trafik Polislerinin bu sıkıntılı tiplere, gördükleri zaman en ağır cezaları kesmesi gerekir...


''Makaslarla alakalı batıl inançlar yalnızca bir tane değildir. Örneğin bazı kültürlerde makası yere düşürmek kötü şansın, hatta sevdiğiniz birinin yakın zamanda öleceğinin habercisiyken, bazı kültürlerde birine makas hediye etmek sizi bekleyen talihsizliklere işaret etmektedir. Daha yaygın olan bir diğer inanç ise, makası açtıktan sonra kullanmadan tekrar kapatmanın kötü şans getireceğine yöneliktir...''


''Eşler bir makasın iki tarafı gibi olmalı araya giren bütün olumsuzlukları kesmelidirler.'' demiş bir vatandaşımızda... Yine başka bir vatandaş da ''Çözemediğim düğümü kesmeyi öğrendiğimden beri keyfim yerinde.'' demiş, ne iyi etmiş... 

( Makas Kimi Keser Kimi Kesmez başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 3.08.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.