''Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak, Twitter hesabından paylaştığı mesajda, mayıs ayında gerçekleştirdikleri Çin seyahatindeki görüşmelerin meyvesini verdiğini açıkladı.''

''Çinli finans kuruluşlarından, enerji ve ulaştırma sektörü yatırımları için özel sektör, kamu kurumları ve bankalara sağlanacak 3,6 milyar dolarlık kredi paketinin tamamlandığına dikkati çeken Albayrak, "Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Hayırlı olsun." ifadelerini kullandı.'' BASINDAN


Sabah sabah radyo da geçen bir haber bu ki müjdeli de bir haber olduğunu iddia ediyor, devletin resmi yayın kuruluşu... Haberde de belirtildiğine göre enerji ve özel sektör yatırımları için kullandırılacak bir para bu kredi... Özetle borç, bir zaman sonra geri ödenecek bir para, eğer ki ödeyeceğimiz zaman ülke batıp da iflas etmedi ise...

Günümüz Türk Toplumunda epey bir zamandır, insanlarımız kredi borçlusu... Geçmiş zamanda ya ev aldılar, ya araba, tabi ikisini birden alıp da borçlananlar da çok... Hiç bir şey almayan da ufak çaplı tüketici kredisi kullanmıştır... Meşhur atalar sözüdür ''Borç yiyen kesesinden yer.'' derler... Bir sorun bakalım, kredi ile ev ya da araba alanlara, acaba çok mu huzurlu ve mutlular uzun yıllar kredi borcu ödeyecek olduklarından.

Geçmiş hükumetler zamanında Uluslararası Para Fonu İMF'den kredi aldık mı, almadık mı, niye aldık diye çok tartışmalar yaşanmıştır... Her ne kadar şimdilerde Uluslararası Para Fonu'na kredi borcumuz olmasa da kuruluşlarımızın ve devletimizin yine de bir çok devletten alacakları olduğu gibi, kredi borçları da var... Hani amiyane tabir ile derler ya ''Derdin iyisi ölmek borcun iyisi vermek.'' diye, vermek için bakalım ne çabalar göstereceğiz...

Saf bir arkadaşta yazmış ''Nazar etme ne olur kredi çek seninde olur.'' Olur da olmaya krediyi ödeyemedik mi de moraller sıfır olur... ''Esaretin diğer bir versiyonu milletleri borçlandırmaktır.'' demiş bir devlet büyüğümüz de... Unutmayalım ki ''Bu gün borç alan yarın emir alır.'' Osmanlı İmparatorluğu yıkılmaya yakın dünya kadar borcun altına girmiş ve maliyeyi de sonra yabancılara Düyunu Umumiye adı altında teslim etmiş, cumhuriyet kurulduktan sonra o borçları yeni Türkiye Cumhuriyeti ödemiştir...

Kredi içinde haliyle faizi de barındırır... Faiz hakkında da Kur'an da ki hükümler gayet açık ve nettir... Bu hususa dikkat etmek lazım... Üzülüyorum gerçekten ki eğer kredi almayı bir müjde olarak bu topluma anlatmaya çalışıyorsa birileri... 

( Kredi Müjdesi De Ne Ola Ki başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 27.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.