Kel diye kimseler ile şimdiye kadar alay etmedim, şimdiden sonrada etmem, merak etmesin saçsız arkadaşlarım. Ancak bizde de şöyle bir laf var, bir çoğunuz bilirsiniz ''Durumlar kel acele gel.'' tabi burada durumların kel olması mecazi manada kullanılmış, hemen fark ettiniz... Durumlar kel abi diye size telefon açan ya da haber veren birine, ''Hemen elime tarak alıp geliyorum.'' demezsiniz... Ne dersiniz, ''Sen onları oyala ben hemen yettim Yetiş Bey gibi.'' diyebilirsiniz...


Yıllar yılı gazetelerde görürüm şu ilanı ''Müjde kelliğe çare bulundu, bu mucize ilacı tak diye alıp saçsızlık derdini şıp diye çözeceksiniz.'' Bir de tanınmış gazeteler verirler bu ilanı da ben şimdiye kadar o ilacı kullanıp da ''Hah ben de bu ilaç ile sırma gibi saçlara kavuştum.'' diyenini görmedim... Belki de bana denk gelmedi bu vatandaş...


Umarım kızmıyorlardır kel, pardon saçsız vatandaşlar bana... Bir dolu kel atalarımızda olmuştur geçmişte, öyle ya herkes sırma saçlı mıydı sanki? Siz o Tarkan ve Karaoğlan filmlerinde ki tiplemelere aldanmayın sakın, onlar belli ki kurgu... ''Kelin merhemi olsa önce kendi başına sürer.'' diye de güzel bir ata sözümüz var... Otuz sene de saçın dökülecek, iki merhem süreceksin saçların şıppadanak yerine gelecek... Ama böyle bir merhem bulunsa da ücreti herhalde bir servet olur gibime geliyor...


Şimdilerde moda keller arasında saç ektirmek... Bildiğiniz tarlaya tohum eker gibi saç ekiyorlar insanın kafasına, bir yerlerden koparıp koparıp ekiyorlar... Çok da ucuz bir tedavi değil bildiğim kadarı ile ayrıca sigorta bunu ödemiyor maalesef... Ha bir de peruk olayı var ki bildiğim kadar günümüzde tanınmış bir çok sanatçı da peruk takıyor kafasına...


Yeter ki memlekette durumlar kel olmasın, ayrıca da birileri bize vatan için 15 Temmuz da olduğu gibi 20 Temmuz 1974'de olduğu gibi ''Durumlar kel acele gel.'' derse de hiç yüksünmeden koşa koşa gideriz...


Keller ile ilgili bir dolu da espri ve anlamlı söz var. ''Çekicilik beyinden gelir, üzerinde ki kıllardan değil.'' değil ama? Bir kel size gelip de ''Abi ben kel miyim?'' derse ona vereceğiniz cevap da ''Yok abi kel değilsin de kafa derin herkesten biraz daha fazla gözüküyor.'' Bir de ne demişler ''Tarihe bir bakın bütün büyük adamlar keldir.'' Aman dikkat edin saçlarınıza, iyi bakın da erkenden dökmeyin... 

( Durumlar Kel İse Ne Yapmalı başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 24.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.