Ne güzel memleket KHK yani Kanun Hükmünde Kararnameler ile bir şekilde gidiyor, gidiyor gitmesine de bu KHK lar da ne oluyor, nasıl oluyor... 

- Babaaaaa harçlığım bitti azıcık para versene, hem bu sene harçlığıma zam yapacaktın yapmadın, zam istiyorum...
- Ne zammı oğlum, ne harçlığı, sen duymadın mı çocuklara harçlıklar bundan böyle üç haftada bir verilecek, ayrıca da harçlıklara zam olayı da yok, eskiden ne harçlık alıyorsan o, Kanun Hükmünde Kararname ile hepsi düzenlendi...
- Nasıl yaaaaa baba, sen şimdi harçlıklarıma zam yapmayacak mısın?
- Yok oğlum zam mam, yasak yasak, Kanun Hükmünde Kararname ile kanuna karşı gelinir mi?
- Tüh desene Tülin ile buluşmaya gidemeyeceğiz cepte para yok...
- Tülin ile buluşmak da yasak.
- O da mı Kanun Hükmünden Kararname ile yasaklandı?
- Yok onu ben yasakladım, hiç beğenmedim de o kızı...

Başka mekan ve başka zaman da başka başka insanlar... Mahalle Kahvesinin birinde...

- Asım Abi bizim masaya iki çay bir de sade gazoz göndersene...
- Tamam hemen yolluyorum ama yazdırmak, yani veresiye yok, veresiyeyi kaldırmış başımızdakiler Kanun Hükmünde Kararname ile
- Yapma Abi ya ne zaman olmuş bu?
- Oğlum zamanını bilmem ancak Kanun Hükmünde Kararname bu, kanun kadar etkili yani senin anlayacağın...
- Yani şimdi biz yediklerimizin içtiklerimizin hiç birisini yazdıramayacak mıyız?
- Aynen öyle ben demiyorum oğlum, bana kalsa yazarım yine ama emir büyük yerden Kanun Hükmünde Kararname bu, hiç kanuna karşı gelinir mi?
- Gelinmez Abi tabi tabi...

Mahalle de üç beş tane bebe top tepmektedir... Amcanın biri çocuklara seslenmek için pencereye çıkar...

- Çocuklaaar çocuklaaaar burada maç yapmayın, bak keserim topunuzu...
- Yaaaa amcaaaa üç kuruşluk zevkimiz var şurada maç yapıyoruz ne var sanki?
- Yasak oğluuuuum yasak, hükumet yasakladı Kanun Hükmünden Kararname ile sokaklarda maç yapmak top oynamak yasak...
- Biz hiç duymadık öyle bir şey amca...
- Siz duymasanız da ben duydum ya, bu yeter...
- Sanki bizi işletiyorsun gibi Sami Amca...
- Yok oğlum niye işleteyim sizi, hem siz o kadar saf mısınız?
- Babamıza bir sorsak mı?
- Vallahi siz bilirsiniz benim görevim sizi uyarmak şakaya gelmez bu Kanun Hükmünde kanun kadar etkili yani sizin anlayacağınız...
- Hadi gidek laaaa bu Sami Amca bize rahat vermeyecek Kanunun Hükmüne girmeyen başka yerde maç yapak ula...

Yoldan iki üç tane alımlı güzel kız salına salına geçmektedir... Mahallenin delikanlılarının gözleri de faltaşı gibi açılır...

- Kızlaaaar kızlaaaaar tanışsak kaynaşsak nasıl olur?
- Hooop hoooop kimsiniz siz be necisiniz, biz sizi nereden tanıyoruz hem. Şuradan sessiz sakin geçiyoruz ne asılıyorsunuz hemen?
- Yani sizi yakından tanısak, belkim sinemaya filan da gideriz ya da iki muhallebi kaşıklarız olmadı bir gazoz iki kamış alır beraber gazoz içeriz...
- Ağır olun bakalım da molla desinler... Kızlara asılmak Kanun Hükmünde Kararname ile yasaklandı sizin haberiniz yok mu?
- Yok vallahi ne zaman oldu bu?
- Sizin dünyadan haberiniz yok, bundan nasıl olsun ki?
- Tüh desene yine yaya kaldık...
- Böyleyken böyle var olsun bu Kanun Hükmünde Kararnameler...

İki can dost İsmail ile Necip yolda sohbet ederek yürümektedirler...

- Lan İsmail bir sigara versene benim ki bitmiş de...
- Ne sigarası oğlum ben tekel bayisi miyim? Bu gün istediğin sekizinci sigara...
- Oğlum yolsuzuz işte anlasana.
- Anlamam anlamam abicim, senin ben den otlandığın sigara benim içtiğimden fazla...
- Birader arkadaş değil miyiz?
- Arkadaş da olsak fark etmez. Hem bundan böyle otlakçılık Kanun Hükmünde Kararname ile yasaklandı senin haberin yok mu?
- Deme be! Yok vallahi, arkadaşlarda buna dahil mi?
- Dahil tabi abi çok büyük cezası var otlakçılığın bitersin, yanarsın...
- Of ki offf! Nasıl yandık yahu...
- Kanun Hükmünde oğlum bu kararnameler vallahi adamı zıplatır, hoplatır, şapa oturtturur da aklın tavana vurur sonra geri bile gelmez. Diyeyim sana...

Bir oğlan ile bir kız yanyana yürümektedir... Bekçilerde volta atmaktadır...

- Aha şuraya bak bir oğlan ile bir kız hem de oğlan kızın elini tutmuş. Bak bak sen, şimdi de beline sarıldı... Vay keratalara vay! Var mı öyle kızın elini tutmak hem beline sarılmak. Yassah yassah, hem de Kanun Hükmünde Kararname ile çabuk ayrılın bakayım... Hmmmm sizi gidi sizi...
- Ne ayrılması ne Kanun Hükmünde Kararnamesi, aşka kurşun bile işlemez, kaldı ki Kanun Hükmünde Kararname Aşkın Kanunu içinde hiç yer almaz...

( Yassah Hemşehrim Khk İle başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 19.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.