Hayatımızda uzun zamandır Derin Devlet diye bir kavram var. Ne kadar derindir bu devletin derinliği bilen yok. Ayrıca bu Derin Devlet ne iş yapar, nasıl hareket eder? Her devletin bir de Derin Devleti var... Amerikan Derin Devleti, Kanada'nın Derin Devleti, Almanya'nın Derin Devleti ya da İsrail'in Derin Devletinin haliyle farklı farklı derinlikleri var...


Bu Derin Devletlerin derinliklerinde kimler yüzebiliyor kimler boğuluyor bir de ona bakmak lazım. Nasıl ölçeceğiz devletlerin içinde ki bu derinlikleri, onu kimsenin bildiği yok... Bildiğiniz gibi her ülkenin de denize kıyısı yok. Bu denize kıyısı olmayan ülkelerin derinliğini nasıl ölçeceğiz, bu da büyük bir sorun tabi ki... 


Derin Devletler arasında zaman zaman dayanışma da olmaktadır... Buna da kısaca Derin Devletler Dayanışması denilmektedir... Derin Devletlerin Dayanışması sırasında fazla derinliği olmayan gariban ve fakir devletlerin zenginliklerine bir şekilde çökülmekte ve bu ülkeler alabildiğine sömürülmektedir... Ezilen gariban devletlerin pestili çıkmakta, Derin Devletler ise şiştikçe şişmektedir...


En fazla derinliğe sahip olan devletlerin başında tabi ki emperyalizmi kendilerine hayat felsefesi edinmiş gelişmiş ülkeler başı çekmektedir... Onların bu derinliği maalesef gariban ve fakir ülkelerden götürmektedir bir sürü serinliği... Her ne kadar adı Derin olanlarında bir miktar derinliği var ise de onların derinliği ancak kendi çaplarında ya da yarı çaplarında olmakta, onların derinliğinden de kimselere zarar gelmemektedir...


Belediyelerin yolları tamir amaçlı açtığı çukurların Derin Devlet ile bir ilişkisi olmayıp, onlar belediyenin hizmet amaçlı derinlikleridir karıştırmamak lazım Devletin Derinliği ile... Yine de yollarda yürürken dikkat etmek o derinliklere düşmenizi ve yaralanmalarınızı da engelleyecektir... Derin Devletlerde ki bazı derin insanları da çoğu zaman göremezsiniz, saman altından su yürütürler onlarda... Devletlerin illa ki bir derinliği olmalıdır. Bu derinlik her zaman devletin ve milletin yücelmesi için kullanılmalıdır... 

( Derin Devletin Derinliği Ne Kadardır başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 15.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.