Bu konuda en çok karşı karşıya gelinen hayvanların başında sokak köpekleri gelmektedir... Sabahın köründe caddelerde yürümeye ya da koşmaya çalışıyorsanız her zaman karşınıza başıboş sokak köpeklerinin çıkması ihtimal dahilindedir... Koşarak kaçmaya çalışmak en kötü çözümlerden birisidir ki hemen her köpek sizi paçanızdan yakalar kaçarken... Yakınlarınızda dalları sağlam bir ağaç varsa, yırttınız demektir. Hızla tırmanın, gerisini merak etmeyin. Ancak bir köpek değilde dağda bir ayı peşinizde ise ağaca çıkmanızda kâr etmez ayılar öyle güzel ağaca tırmanırlar ki şaşar kalırsınız...


Kimi zaman dağ eteklerine yakın yerleşim yerlerinde tilkiler ya da tavşanlar ile karşılaşabilirsiniz... Her ne kadar tilkiler kurnaz diye de anılırlar ise de yinede damarına basmadınız mı korkak davranırlar ve de kaçarlar... Aç kaldıkları zaman yakınlarda ki yerleşim yerlerine kadar yaklaştıkları görülmüştür...


Dağ köylerinde, özellikle de Karadeniz'de çoğu zaman insan domuzlar ile karşılaşabilir... Tehlikeli hayvanlardır, dikkatli olmak lazım. Elinizde silah varsa daha emniyette olursunuz... Aslında bütün hayvanlar insandan korkarlar, saldırmaları da korktukları içindir...


Gelelim yine köpeklere... Eğer ki bir pitbull ya da doberman cinsi köpekle karşılaşırsanız iyi kaçın ya da kendinizi iyi koruyun. Araba varsa yakınlarınızda arabanın üstüne çıkın, ağaca çıkın... Çok tehlikelidirler iki cinste... Pitbullların serbest dolaşması da yasak bildiğim kadarı ile... Karşısına geçip de ''Aman pitbull, canım pitbull demenizin bir faydası olmayabilir.'' Laf söz dinlemezler pitbullar...


Köpekler bir çok yerde kayıt altına alınıp kontrol ediliyor gerekli birimlerce, bu da çok olumlu bir hareket insan sağlığı açısından... İtlaf etmek geçici bir çözüm olsa da yine de köpeklere ve de hayvan severlere acı vermektedir... Bir de ev de kedi, köpek ve kuşların dışında beslenen sıra dışı hayvanlar var ki bunlara da dikkat etmek lazım. Bunların arasında timsah da var, boğa yılanı da, kaplumbağa da, sincap da, maymun da... Ne ararsanız var... Bir de bunların açık kapıdan ya da pencereden kaçtıklarını düşünseniz ya, yanarız billahi...


Vahşi de olsa evcil de olsalar hayvanlara eziyet etmemek lazım, biliyoruz ki onlarda tabiatın bir parçası ve can taşıyorlar içinde bulunduğumuz ekosistem de hepsinin bir işlevi, bir görevi var... Yeni yasalarda bu konuda cezai yaptırımlarda var. Vicdan sahibi insanlar zaten bu işlere kalkışmazlar. Kalkışanlarda hak ettikleri cezaları alsınlar dileyelim ki... 

( Başıboş Hayvanlarla Karşılaşınca başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 13.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.