Yemeğe oturdun mu, tuz da tat katar, kara biber de, pul biberde... Tuzu da yaş ilerledikçe fazla kullanmamak, sonrada tuza tansiyonumuzu çıkartıyor kerata diye de fazla kıllanmamak lazım... Bizim mutfakta hanım yirmi otuz tane küçücük kaplara dizmiş bilumum baharatı... Tamam güzel dizmişsin de, yaz be üstüne Hatuncuğum bir zahmet... Hangisi karabiber, hangisi pul biber, hangisi zencefil, hangisi ökse otu, hangisi tuz, hangisi şeker, hangisi nane, ben nereden bileyim?

Şimdi o diyecek ki bana, ''O kadar da nato kafa nato mermer misin şekline baktın mı neyin ne olduğunu anlarsın Kocacım.'' der yani bunu da, ben o kadar kabiliyetli olsam baharat mühendisi olurdum be yahu! Duyamadım, baharat mühendisliği diye bir meslek yok mu, diyorsunuz... Olsun canım, yoksa yok ne yapalım...

Anlayamıyorum arkadaş, hadi ben renk körüyüm diyelim... Kırmızı biberde, kara biber de, zencefil de benim için aynı renkte, tıpkı hayat gibi, o durum da benim için çok bayat... Yok, yok şaka yapıyorum, renk körü filan değilimde, olabilirim yani, böyle şeyler herkesin başına, benim başıma da olduğu gibi...

Yazsanız ne olur yani o küçücük kavanozların camına tükenmez kalemle... Bu karabiber, bu kırmızı biber, bu toz şeker, bu kesme şeker... Yok artık, yok şaka yaptım kesme şekeri şeklinden tanıyorum canım, o kadarda uzun boylu değil...

Bu baharatların yalnız insan sağlığına acayip faydası var, onu az çok biliyorum. Bir çokları da sanırım ilaç sanayisinde çokça kullanılıyor... Zaman zaman gıda ile ilgilenen bilim adamlarının bu baharatları çok övücü konuşmalarına televizyonlarda çok şahit olmuşumdur... Bari uzmanlar hangi baharatın ömrü ne kadar uzattığını da söyleseler de biz de ona göre tedbirimizi alıp da yemeklerimize sıkça katıversek... Efendim her gün yemeklerde kullanılan kara biber ortalama ömrünüzü yedi yıl beş ay uzatmaktadır... Yok efendim, saleplerin üstüne eklediğiniz tarçın da her gün içmek kaydıyla ömrünüze ömür katar onun da dokuz sene üç ay yirmi iki gün ömrünüze katkısı olduğunu İsviçreli Bilim Adamları saptamışlar bir şekilde... Bu İsviçreli Bilim Adamları da müthiş yahu, alınlarından öpmek lazım bu İsviçreli Bilim Adamlarını... Ne bilim yapıyorlar beeee!

Tabi ki şakaydı yukarıda ki cümleler. Olur mu öyle şey? Yemeklere iki gram karanfil dökeceğim ömrüm on sene uzayacak? Yok, öyle bir şey... Ama faydası var, onu biliyorum... Bir de karabiberi yanlışlıkla burnunuza çekmeyin, hapşurur durursunuz... Ahanda, azıcık kaçtı burnuma yanlışlıkla, haa, haaa, haaaa, haaaa, hapşuuuuuuuuu.... Siz de görün canım siz de görün. Eeee bir çokyaşayı benden esirgememişsinizdir diye düşünmüştümde... 

( Biber Kırmızısı Biber Karası Yürek Yarası başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 12.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.