Yaratmak… Yokken var etmek, yalnız Allah’a mahsustur. Oysa yeni yemek çeşidini keşfeden kişi bunu ben yarattım diyor… Yeni bir icadı bulan bunu ben yarattım diyor… İnsanın haddine mi yaratmak ama ağzı olan konuşuyor işte!  Bu sözcük yerine, ürettim, imal ettim, Allak bana bunu yapmayı nasip etti demek en doğrusu. Mesela Rahman ismini insanlara isim olarak vermezler, ne koyarlar, “Abdurrahman-Rahmanın kulu-Allah’ın kulu”. Yaratmak kelimesi de böyle bir kelime bana göre! Allah yarattı, yaratmış… Derken yalnızca kullanmak gerekir!  Yaratmak kelimesi Allah’ın sıfatıdır, yalnızca Onu niteler! 


İnsan ancak, Allah tarafından verilen nimetler ile vakti geldiğinde yine Onun verdiği ilham yoluyla icap eden verileri bir araya getirmek  suretiyle ortaya bir eseri çıkartıyor.  Taş gibi dağ gibi görünen kayanın yüksek ateşle demir olacağını, ondan kılıç, zırh, çelik yapılacağını insan nasıl düşünsün ve kendi başına bunu yapsın, yaratsın ki…. Doğayı insana hizmet etsin diye veren Rabbim, insan aklı ve teknoloji geliştikçe, nimetlerinini de peygamberler gibi seçtiği kullarına bir ilham yoluyla vererek yeni nimetini vesile ederek yaratıyor. Mağaradan çıkıyor, çadıra… Rezidanslara kadar oturulacak yerleri döşetiyor Rabbim! Kaç yüz metrelik yerde, oturuyor insan. Hani şükretse ya!


Ben yarattım diyen şükreder mi? Kendini dinsizliğin içinde bulur ve Allah’mış gibi görür kendini, haşa… Allah’a hakkıyla kul olan peygamberler ve Allah dostları bundan müstesna! Onlara verilen mucizelere rağmen, yemiyor, içmiyor, söylemiyor haram, asla işlemiyor günah! Allah ne nimet verdiyse onları paylaşıyor ve onları asla sahiplenmiyor. Onları anlamayan, şiddetle karşı koyan büyük kitleye rağmen, inanç ve imanından vazgeçmiyor. Ne vazife verilmişse ölse, eza, cefa çekse bile yapmaya, tebliğe devam ediyor. Onların dilinden asla ben yarattım kelimesi çıkmıyor.


Yarattım kelimesini ancak, cahiller söyler, cahiller yayar ve buna cahiller inanır. Akıl nimetini insana veren Rabbim, bu nimeti kullanmayan kullarına bir ömür sabreder ancak. Öldükten sonra diriltir ve sorgular da…


Yaratmak yalnız Allah’a mahsustur… 


Saffet Kuramaz

( Yaratmak, Yalnız Allah’a Mahsustur başlıklı yazı safdeha tarafından 6.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.