Çocuklara  tecavüz olayları son günlerde iyiden iyiye çoğalırken  bizim de  öfkemiz,  nefretimiz  ve isyanlarımız  da  o  denli  çoğalmakta...Sosyal nedya paylaşımları ise  bir  işe  yaramamakta...

Kötü  niyetli sapıklar, suçlarının  açığa  çıkmayacağını düşünerek korumasız ve savunmasız  o  minik  bedeni hayattan koparıyorlar  sonra  da  sanki  bulunmayacakmış  gibi ortalıktan yok ediyorlar...

Çeşitli  kurum  ve  kuruluşlarca  ve  özel  eğitimli  köpeklerle  aramalar  sonucu  zavallının  cansız  bedeni bulunuyor...

Buraya kadar  yazdıklarım hepimizin  bildiği  şeyler...

Bu yazıyı  yazmamın sebebi  bundan  sonra yaşananlar...

Minik  bedenin toprağa  verilmesi aşamasında  düzenlenen  cenaze  töreni...

Cenaze namazını takiben hoca  cemaate  soruyor: hakkınızı  helal  ediyor musunuz?

Daha  yeni  açmakta   bir  tomurcuk iken kötü  emellere  alet edilip hayattan  koparılmış bu  minicik  beden  insanlara nasıl  bir  suç işledi,  kimleri mağdur  etti ki "siz bu yavruya hakkınızı helal  ediyor musunuz" diye  soruluyor...

İşte bu yanlış...

Bu  soru  şöyle  sorulmalı: "minik yavru, küçücük  yaşında hiç  de  hak  etmediğin kötü  olaylar  ve  neticesinde senin yaşam hakkını elinden alan  o  vahşi  caniye  ve  seni  yeterince koruyamayan  büyüklerine  ve  olaydaki  mes'ul  kişilere  sen hakkını helal  ediyor  musun  küçüğüm?"

*******

Aynı soru,  vatanı  korumak  ve  savunmak  için  genç  yaşlarında canlarını  feda  eden  şehitlerimize de  sorulmalı  cenaze namazlarında:

"Şehidim, ülkemiz   ve  bekamızı düşünerek vatanımız için kendini feda  eden aziz şehidimiz, sen, olaydaki  mes'uliyetlilere  ve  bu  halka hakkını  helal  ediyor  musun Şehidim?"

Ben  böyle  düşünüyorum sevgili  okur,

Klişeleşmiş sözleri bırakalım,

Mantığın  ve  vicdanın yolunda olalım...

Selam ve  saygı  ile,

Yurdagül  Alkan.

 

( Cenazelerle Helalleşmelerde Bir Gariplik... başlıklı yazı Gülalkan tarafından 5.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.