''Festival Tanımı: Dönemi yapıldığı çevre konusu katılanların sayısı gibi nitelikleri belli bir programla belirtilen ve özel önemi olan sanat kültür bilim ekonomik faaliyet ürün dönem veya belli bir temaya yönelik olarak düzenlenen tek seferlik veya belli periyotlarla tekrarlanan gösteri ve etkinlikler dizisine festival denir.''


''Geleneksel mahalli (yerel) festivallerin dışında ülkemizde ilk festival 1931 yılında İstanbul'da toplanan 2. Balkan Konferansı nedeniyle Beylerbeyi Sarayı'nda Balkan Oyunları Festivali adıyla düzenlendi. Ülkemizin en uzun ömürlü sanat festivali ise 1973'den beri düzenlenen Uluslararası İstanbul Festivalidir.'' (Kaynak: Müzik ve Müzisyenler Ansiklopedisi Vural Sözer 1986 İstanbul)


Yurdumuzda ki festivalleri saymaya kalksak, sayamayız billahi... Adeta bir festival cenneti güzel yurdum Türkiye... Saymaya çalışalım bakalım, güzelim festivallerimizi, elimizden geldiğince, dilimiz döndüğünce... Adana Ceyhan'da Mayıs ayında Karpuz Şenliği varmış... Afyon Bolvadin'de Ağustos Ayında Kaymak Festivali...


Ankara'nın Beypazarı İlçesinde haziran ayında Havuç Festivali ki havucun en güzel yetiştiği ve yenildiği yerlerden birisidir Beypazarı... Ağustos ayında Şereflikoçhisar'da Tuz Festivali... Tabi soframızın olmazsa olmazlarından her ne kadar yaşlı insanların yemesi pek tavsiye edilmiyorsa da yine de vazgeçilmez bir besin insanların gözünde... Yine Ankara'nın Ayaş İlçesinde Dut Festivali de Ankara'ya heyecan katmaktadır...


Antalya dendi mi aklımıza gelen ilk festival de tabi ki Altın Portakal Sinema ve Film Festivali... Memleketim Artvin'e geldiğimiz zamanda Kafkasör Festivalini de es geçemeyiz... Tabi ki bizim boğa güreşlerimiz İspanya gibi değil, biz de boğalar ile boğalar güreşiyor ve de kan çıkmıyor hiç bir zaman...


Bolu ilimize geldiğimi zaman meşhur Mengen İlçesinin ''Mengen Aşçılar ve Turizm Festivalini atlayamayız o da Ağustos Ayında gerçekleşen güzel bir etkinlik... Osmanlı'nın eski başkentlerinden Bursa'ya geldiğimiz zaman burada da Gemlik İlçesinde gerçekleşen Zeytin Festivali ve de Bursa'nın Fethi kutlamalarını sayabiliriz...


Yine Osmanlıya başkentlik yapmış serhat şehri Edirne'de de ''Kırkpınar Yağlı Güreşleri ve Kültür Etkinlikleri – Merkez (Haziran 4. Hafta Temmuz 1. Hafta) gerçekleştirilmektedir... İç turizm açısından önemli bir etkinliktir... Eskişehir'in Sivrihisar İlçesinde de Yunus Emre Kültür ve Sanat Haftası -Merkez (06-10 Mayıs ) ile birlikte Nasrettin Hoca Doğum Şenlikleri – Sivrihisar (03-10 Haziran ) yapılmaktadır...


Gözbebeğimiz İstanbul'da Uluslararası İstanbul Film Festivali ile 29 Mayıs'da yapılagelen İstanbul'un Fethi Kutlamaları Fetih Şenliğini sayabiliriz... Ege'nin İncisi İzmir'de de Haziran Ayında Karşıyaka Çiçek Festivali ile Uluslararası Aliağa Festivalini sayabiliriz...Konya'da gerçekleştirilen Vuslat Yıl dönümü HZ. Mevlanayı Anma Törenleri de önemli etkinliklerdendir... Malatya Fuarı Uluslararası Sanat ve Kayısı Festivali de iki tane cumhurbaşkanı çıkartmış bu ile renk katmaktadır...


Festivaller insanlar, topluluklar arasında kaynaşmayı ve etkileşimi sağlayan sanatsal ve kültürel faaliyetler bütünüdür... İnsanlığın barışa ve hoş görüye her zamankinden daha fazla ihtiyacı olduğu şu dönemde dileyelim bu festivaller aracılığı ile birbiri ile kaynaşan milletler savaşı ve kargaşayı da gündemlerinden çıkartsınlar, en büyük dileğimiz odur... 

( Ülkem Festivaller Ülkesi başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 2.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.