Dün ve bu gün yavrularımız geleceklerini belirleyecek üniversite sınavlarına girdiler... Allah hepsinin yar ve yardımcısı olsun... Liseden sonra önemli bir aşama üniversite sınavı ve üniversiteli olmak... Sabah erkenden yavrumuzun sınava gireceği okula damladık ... Şansımıza çok da kalabalık bir okul değilmiş... Okulun bahçesinde bizim gibi bir dolu anne baba, haliyle hepimiz aynı kaderi paylaşıyoruz...


Sınav sabah saat 10.15 gibi başlayacak ve saat 10.00'dan sonrada içeri kimse alınmayacak kararı vardı yine bu sene... Aslında benim onaylamadığım bir karar olsa da, ne yapalım YÖK almış bu kararı, biz de herkes de uymak zorunda... Ona göre yataktan kalkıp sınava gelmeleri lazım çocukların...


Kapıda bayan ve erkek emniyet görevlileri haliyle çocukları tek tek aradılar, görevlerini yaptılar... Suyu ve kalemi, silgiyi masalarında hazır buldular sevgili öğrencilerimiz... Bir öğrencimiz üstünde anahtar olduğu için nerede ise son dakikada sınava giremeyecekti ki kapıda ki görevliye idareten bıraktı anahtarını... Böyle durumlarda okulda emanetçi gibi okul yönetimleri, ufak bir ücret karşılığı bunu yapabilirler sanırım...


Geçen senelerde bir dakika ile sınava giremeyip dışarıda kalan öğrencileri de bildiğim için, hanım ile benim gözümüz kapılarda... Nitekim bir iki dakika kala, bir bayan öğrencimiz koşa koşa kapıya geldi, o koşarken biz de kenardan az da olsa tezahüratlar yaptık ve kızımız içeri girince bahçedeki herkes derin bir oh çekti... Tanır mıyız kızı? Hayır, ama olsun neden bir senelik emekleri boşa gitsin ki? Kolay mı hem öğrenci için hem de anne ve babaları için?


Sınav başladıktan sonra bahçede oturmaya geçtik haliyle... Bir iki çocuğumuzun sınıf arkadaşı olan çocukların aileleri de vardı... Havadan sudan, derslerden ortaya karışık bir sohbeti koyulaştırdık, çocuklarımız içeride ter dökerken... Kimi çocuklar beş on dakika erken çıktılar içeriden... Soruların zor olduğunu söylediler, kimi ağlayıp sızlayanlar da vardı... Öğrendiğimize göre iki milyonun üzerinde yavrumuz girmiş dün ve bu gün sınavlarına... Ne diyelim Allah hepsinin gönlüne göre versin ve sevecekleri meslekleri yapmak için sevdikleri okullara girsinler... Eskiden Öss'uslar diye takılırlardı şaka yollu, şimdilerde YKS sınavın adı Yükseköğretim Kurumları Sınavı, hayırlısı olsun tüm yavrularımıza ve ailelerine... 

( Eskidendi Öss Uslar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 2.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.