Annesi küçük Batuhan'a ve kardeşine bakkaldan iki adet dondurma alıp hızlıca eve getirmişti... Dayanamamıştı Batuhan'ın ve küçük kardeşinin ağlamalarına sızlanmalarına... Batuhan dondurmanın kağıdını yırtamayınca, annesi kağıdı çıkartır ve Batuhan'ın eline verir...


O sırada sineklerde sekizinci hisleri ve duyargaları ile durumdan haberdardırlar... Dondurmanın o çekici tadı ve kokusu hemen fark edilir sinek zibidileri tarafından... Dondurmaya doğru pike yapsalar bir dert, yapmasalar bin dert, dondurma ziftleneceğiz derken hayatlarından da olabilirler...


Çok acil havada ya da yerde bir çöplüğün başında bir toplantı yapmamız lazım diye anında aralarında haberleşirler... O anda yüz yetmiş iki tane sinek acilen bir araya gelir... Direkler Arasından sonra Sinekler arası dayanışmanın bir güzel örneğidir bu... İçlerinden yaşlı ve bir büyük sinek vızzzzz vızzzzz vızzzzz ve de vızzzzıldıyarak lafa girer...


- Arkadaşlar şu dondurmayı sanırım hepiniz fark ettiniz...


Hep bir ağızdan vızzz vızzzları da ekleyerek...


- Ettikkkkkk ettikkkk!
- En sevdiğimiz yiyeceklerden birisidir bu dondurma, şu ufacık bebelerin elinde ki yiyecek...


Yine ağız birliği ile...


- Evetttt öyledir öyledirrrr...
- O Zaman o bebeliklerin elinde ki dondurmaya bir şekilde ulaşmamız lazım...


Vızır vızır hep beraber... İçlerinden birisi...


- Çok da acıktık başkan, nasıl yapalım?
- Arkadaşlar hep beraber saldırsak ne dersiniz?
- Hepimize de yeter başkan çok da büyük dondurmalarmış...
- Evet, evet, hadi o zaman laf salatasını bırakın hep beraber dalıyoruz dondurmalara ve çocuklara...
- Elini de hızlı sallarsa çocuklar çoğumuz telef olur başkan, baksana bir de sineklikleri var orada...


Vızırrr vızırrrrlar havada uçuşur... Eeee sinek bunlar vızzzz dan başka ne ses çıkaracaklar ki, herhalde at gibi kişneyip eşek gibi anıracakları yok herhalde...


Başkan kılıklı bir sinek tekrar lafa dalar...


- Arkadaşlar sinek yurttaşlarım. Şimdi dalarsak dondurmalara bir çoklarımızı harcarlar. Perişan oluruz size diyeyim. 
- Peki ne yapacağız başkan?
- Çocuklar küçük muhtemelen bir iki dakika içinde en azından birisi elindeki dondurmayı düşürür, o zamanda biz hareket geçeriz...
- İyi diyorsun başkan da ya düşürmezse?
- Düşürür düşürür...
- Vallahi herkes de çok seviyor bu dondurmacının dondurmasını...
- Düşürmezse dua edeceğiz arkadaşlar...
- Tamam o zaman dua edelim başkan. Sen bize dondurma duası yaptır...


Vızzzzz vızzzz ve de vızzzzz sesleri yankılanmaktadır... Bütün sinekler kanatlarını açarlar dua için... Başkan söyleyecek onlarda vızları da ekleyerek tekrarlayacaklardır...


- Yüce Tanrım, bu gün ellerimizi açtık sana yalvarıyoruz...
- Hepsi birden vızzzlarla birlikte tekrarlar...
- Şu bebelerin ellerinde ki dondurmalardan bizlere de nasip eyleeeee...
- Yine vızzzz vızzz ve de vızzzz eyleeee!
- Bebelerin kafasını bulandırıp aklını karıştırdıktan sonra bize rızk olacak şu dondurmaların yere düşüp de bize yaramasına vesile ol yarabbbbi...
- İnşallah inşalaaaah yarabbbbi...
- Zaten bir haftalık on beş günlük ömrümüz vaaaar!
- Evet vaaaaar!
- Şu on on beş günlük dünyada bizi de rızıksız bırakıp da şu güzelim vişneli, kaymaklı, çikolatalı dondurmadan mahrum etme Yarabiiiii!
- Etme Yarabiiiiii!
- Şimdi hep beraber duamıza amin diyelim. Yaşasın sinek dayanışması ve kardeşliği...
- Amiiiiiiin amiiiiin ve de amiiiin hem de vızzzzz vızzzzz vızzzzzz! 

( Bir Düşürse başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 1.07.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.