Fiziki yapılarına  göre  değişik  olsa  da;  esas  ruhsal  yapılarına  ve davranış  biçimlerine  göre farklıdır insanlarımız...

Bazıları;
Kabadır / hoyrattır,  ne  söylediğini  bilmez,  sözünün  nerelere  gideceğini  hiç düşünmez...Aile içinde  veya  toplumda  nasıl davranılacağından  habersiz  olup  şiddet yanlısıdırlar...

Ama bazıları;
İnce  ruhludur,  sözlerinde  ve  hareketlerinde..Biraz  alıngandırlar, kolay incinirler  ama asla incitmezler.
Bayram, düğün  veya  doğum günü kutlamalarında  hassastırlar, görev  olduğunu  düşünürler...
En zor  zamanlarında iyiliğini gördüğü  kişileri  unutmazlar ve  asla  silip atmazlar...
Kendi sorunlarını kendileri  halletme  gayretindedirler,  yardım alma  adına kolay kolay ricada  bulunmazlar.
Başaramamışlarsa,"olmadı,  başaramadım"  diye  kabullenip   yeni  bir heyecan, yeni  bir  ruhla  ve  daha  bir  kıvançla  yola  devam ederler,  yarıda bırakma  veya  pes etme  onlara  göre değildir,

İnce  ruhlu  ve kibar insanlara örnek: ATATÜRK

Bu kişilerin  gün  içinde en çok  kullandıkları kelimeler;
Teşekkür ederim, lütfen  ve özür  dilerim sözcükleridir...
Ve İnce  ruhlu insanların  panaroması  bana  göre...

Dilerim yolunuz  bu  kişilerle kesişsin,

Üzülmeden  ve  kırılmadan hayatı  daha  güzel  yaşamak adına.

Selam ve  sevgilerle,

Yurdagül Alkan...


Türklerin  kibarlığı  ve ince  ruhlu oluşlarıyla  ilg  Barış Manço'nun bir  anısı:
http://turkiyemakale.com/baris-mancodan-fransiz-sunucuya-tarihi-kapak-2/

 

( İnce Ruhlu İnsanlar başlıklı yazı Gülalkan tarafından 30.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.