Özellikle gençler arasında çok popüler bir kullanım aracı motosiklet. Basında çıkan bir görüşe göre ''Anneler ve babalar çocuklarına daha hoş görülü olsalar motosiklet konusunda, motor satışlarında patlama yaşanır.'' denilmektedir...


Genellikle iki tekerlekli olarak kullanıldığı için haliyle çok hızlı kullanıldığında motosiklet tehlikede yaratabilmektedir... Motosiklete binmenin de belli kuralları vardır. Önce ve de en önemlisi motor kullanma ehliyeti tabi ki... Günümüzde üç çeşit motosiklet ehliyeti bulunmakta bizim trafik sistemimiz içinde... Bunlar kısaca M Sınıfı Motosiklet Ehliyeti, 16 yaşını doldurmuş kişiler, A-1 Motosiklet Ehliyeti, yine 16 yaşını doldurmuş kişilere, A-2 Motosiklet Ehliyeti 18 yaşını doldurmuş kişilere, A Sınıfı Motosiklet Ehliyeti 20 yaşındaki kişilere verilmektedir...A sınıfı ehliyet alabilmek için en az 2 yıllık A-2 ehliyet istenmektedir öncesinde...


Zaman zaman trafikte de gözlemlediğim kadarı ile motosiklet sürücüleri çoğu zaman kırımızı ışıkları ihlal etmektedirler... Bilhassa Ankara'da yemek şirketlerinin ürünlerini getirip götüren motosiklet sürücüleri, çoğu kere, hareket kabiliyetleri fazla olduğundan aradan sıyrılıp ışıklara riayet etmemektedirler... En güzeli bunların plaklarını alıp gerekli yerlere bildirmektir...


Başka rastladığım önemli aksaklıklardan birisi de özellikle de sayfiye yerlerinde, deniz kenarında ki turistik yerlerde mobilet ve motosikletlerin genelde ehliyetsiz ve başlıksız olarak kullanıldığı... Haliyle bu da hem sürücü için hem de biz yayalar için büyük tehlike yaratmakta... Bırakın sürücünün yaşını ve ehliyetini, çoğu zaman on iki, on üç yaşında çocuklar bile bu motosiklet ve mobiletleri, babasının izni olsun, olmasın tehlikeli bir biçimde sürmekten geri durmamaktadırlar...


Ülkemizin dünya çapında ki motosiklet sporcusu Kenan Sofuoğlu bir çok şampiyonluklar kazanmış ve ülkemizin gurur kaynağı olmuştur. Motorların hızlı kullanımı dileyelim sadece pistlerde olsun. Onun dışında yollarda aşırı sürat yapmak, trafikte varyete yapmak, hem insanlar hem de kendileri için büyük tehlikeler yaratacaktır... 
( Motosikletçiler başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 29.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.