Hani derler ya değişmeyen tek şey değişimin kendisidir... Ne güzel bir gün önce ki Ahmet, İsmail, Ayşe, Süheyla olmamak. Ne güzel, her gün hem bedenini hem de ruhunu değişik şeyler ile doldurmak ve doyurmak...


Ben değişirsem ruhumun, aklımın derinliklerine eklediğim bilgiler ile çevremi de olumlu yönde değiştirmeye gücüm yeter... Önce kendimi, sonrada çevremi değiştirmeye gücüm yetmiyorsa, yerinde sayıyorum demektir...


''Bir insanı sevmekle başlayacak her şey.'' demiş Sait Faik... Sade bir insanı mı? Bir kediyi, bir köpeği, bir kelebeği, yerde sürünen bir karıncayı da sevelim ki zaten ana düsturumuz ''Yaratılmışı sevmek Yaratandan ötürü.'' olsun...


Hiç bir şeyin fanatiği olmayın. Sevin, tutun yine renklerine gönül verdiğiniz takımları, ancak yeri gelince rakip takımları da alkışlamayı ihmal etmeyin sakın, saygının ve sevginin hakkını verin... Takımı yenilince yemekten içmekten kesilen insanlar gibi olmayın... Vatanımızın, bayrağımızın, dinimiz İslam'ın önüne başka bir şeyin geçmesine asla izin vermeyelim. Bunlar bizim kırmızı çizgilerimizdir...


İnsan, akıl nimeti ile Allah tarafından ödüllendirilmiş bir varlık. Ancak bu akıl nimeti çoğu zaman iyilik için kullanılsa da zaman zaman insanların kötülüğü içinde kullanılabiliyor... Aklı her zaman iyilik için kullanmak, aynı zamanda Rahman ve Rahim olan Allah'ın da rızasını kazanmaya vesile olmaktadır... Kötülükten şimdiye kadar kimseler fayda sağlamamıştır...


Yıllardır aynı şekilde yaşamaya gayret ediyorsunuz. Sabrınız var, zaman zaman öfkeniz var, yumuşak başlılığınız var bazen. Kimi zaman çok heyecanlı konuşuyorsunuz. Kalp kırıyorsunuz farkında olmadan ara sıra... Bu günden başlayıp önce kendinizi, sonrada çevrenizi değiştirmek için çaba göstermeye ne dersiniz? Okumuyorsanız, okumaya, az okuyorsanız daha fazla okumaya, sabırsızsanız sabırlı olmaya, öfkeli iseniz öfkenizi azaltmaya, sevginiz az ise, başta insan olmak üzere, bütün canlıları sevmeye var mısınız? Değiştiniz mi hem kendiniz hem de çevreniz kazanacaktır... Hayat daha bir anlamlı olacak, değişimin büyüsü ile ömrünüz daha verimli, insan ilişkileriniz sevgi dolu, sıcacık olacaktır... 

( Ben Değiştim Mi Dünya Da Değişecek Demektir başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 24.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.