Yine bir seçim zamanı daha geldi Tirmanya'da... Tirmanya'nın partileri iktidarı ile muhalefeti ile seçime hazırdırlar... Tirmanya'nın iktidar partisi TİP yıllardır iktidardadır... Haliyle Tirmanya Muhalefet Partisi TMUP da yıllardır muhalefettedir. Tabi ki yeni yapılacak seçimi de TİP ve TMUP' dan her ikisi de kazanmak niyeti ile harıl harıl seçim çalışmaları yapacaklardır...

Tirmanya'nın küçük bir kasabası olan Aşağı Ketenpereyi de seçim heyecanı sarmıştır. Aşağı Ketenpereliler seçimlerin dört sene de bir yapılması yerine, altı ay da bir yapılması için hükumet yetkililerine istekte bulunacaklarını bildirmişlerdir...

Yanaşalım bakalım şu Aşağı Ketenperelilere neden altı ay da bir seçim istiyorlarmış bir öğrenelim. Herhalde haklı bir sebepleri vardır... Yok artık, yok, böyle bir şey Tirmanya Meclisinden çıkarsa dünyada bir ilk olur herhalde... Manyak mı Aşağı Ketenpereliler?

- Amcacım amcacım bu kasabadansınız Aşağı Ketnperelisiniz değil mi?
- Evet yavrum yedi göbektir buralıyız. Dedemin dedesinin, dedesinin, dedesinin
- Tamam amca tamam anladık büyük büyük dedeniz işte
- Yedi göbek ama...
- Seçimler geldi çattı Amcacım. 
- Geldi geldi çok şükür.
- Ne iş altı ay da bir seçim olsun diye hükumete baskı yapacak mışsınız doğru mu?
- Önce altı ay sonra da üç aya indirirlerse bizim için müthiş bir şey olur...
- Olur mu amca böyle bir şey, mümkün mü bu?
- Mümkün olmasa da olması için çabalayacağız. Bizim burayı, Aşağı Ketenpereyi siyasiler seçimden seçime hatırlarlar. Seçim zamanı geldi mi her parti ayrı ayrı kumanya getirir bir kere. Sonra yollarımızı sıfırdan asfaltlıyorlar. Genç kızlarımızı alır kuaföre götürürler. Sünnet çağına gelmiş çocuklarımızı sünnet ettirir, sünnet konvoyları bile yaparlar, hatta arabaların arkasına ucundan accık lafını bile onlar yazdırırlar. Her seçimde beşer onar kuzu, koç keserler. Kesmekle kalmaz onu ekmek arası yapıp da bizim halkımıza afiyetle yedirirler...
- Siz de bunları yiyor musunuz?
- Yeriz tabi, niye yemeyelim ki?
- Hadi ya bunları her seçim zamanı yaparlar mı?
- Yaparlar mı ne demek fazlası var eksiği yok oğlum...

Dur bakalım biraz dolaşalım Aşağı Ketenpere sokaklarında... İşte bir yaşlı teyze ona da soralım...

- Teyze teyze merhaba...
- Merhaba evladım hoş geldiniz.
- Siz ne düşünüyorsunuz bu seçimler hakkında geldi çattı seçimler...
- Ne düşüneyim evladım, seçimlerin altı ay da bir yapılmasını istiyorum ben de.
- Allah Allah o niye ki teyzecim?
- Niye ki olur mu evladım, seçim olunca siyasilerin hepsi bir bir gelir buraya. Benim dutlarımı dökerler, elmalarımı toplarlar, ineklerimi sağarlar, tavuklarımı yemlerler, kazak örerken yün yumağımı bile tutarlar... İstemem mi ben altı ay da bir seçim, tabi isterim...
- Vay be hakikaten niye istemeyesiniz ki?
- Başka neler yaparlar?
- Neler, neler bundan önceki seçim anamın mevlitine denk gelmişti, onlar yaptılar vallahi mevlitin bütün masraflarını...

Biraz da buranın delikanlıları ve zibidileri ile konuşalım bakalım, onlar ne diyecek. Akıllıdır onlar biraz, herhalde altı ayda bir seçim istemeyeceklerdir...

Hah şuradan bir delikanlı geliyor...

- Merhaba delikanlı, yine seçim geldi çattı ne diyorsun?
- Ne diyeyim ağabey Allah diyorum. Keşke üç beş ay da bir burada seçim olsa...
- O niye ki o?
- Niyesi var mı ağabey? Burada seçim oldu mu her siyasi partiden adam buraya gelir. Bize toptu eşofmandı, ayakkabıydı dağıtırlar. Onlarla karşılıklı gazozuna, baklavasına hep maç yaparız. Hep de yeneriz biz onları... Aslında yenemeyiz de onlar bize mahsusçuktan yenilirler... Baklavalarını yer kolalarını içeriz...
- Ha anladım, yeter ki onlara oy verin diye yapıyorlar bunları değil mi?
- Orasını bilemem ama durum böyleyken böyle işte...
- Başka ne yaparlar?
- Ne yapmazlar ki Aşağı Ketenpere Takımını birinci lig de görmek istiyoruz artık bile dediler bir zaman da biz inanmadık.
- Niye inanmadınız?
- İkinci amatör kümedeyiz Ağabey, nasıl çıkalım biz birinci lige, daha üçüncü lige bile çıkamadık...

Bir de şu Aşağı Ketenpere'nin kedileri ile köpeklerine bir de koyunlarına soralım bakalım onlar ne düşünüyorlar bu yaklaşan seçim konusunda...

- Sayın kedicikler ne diyorsunuz bu seçim için?
- Miyav miyav ve de yine miyav ağabey biz de sık sık seçim yapılmasına taraftarız billahi... Bu vekil adayları bize de her seçimden önce mama getirirler, aşılarımızı tamamlarlar, tüylerimizi tararlar. Bekar kedilerimizi baş göz ederler... Seçiiiiiiim seçiiiim illa ki seçim ve de miyav da miyav yine, başka da bir şey demem... Bütün seçimler mart ayında yapılsın bundan sonra. Buna eş seçimi de dahil...
- Bir de Aşağı Ketenpere'nin havhavlarına soralım bakalım, onlar ne düşünüyor bu konuda... Evet köpecikler anlatın bakalım bu seçimden size ne çıkar?
- Hav hav hav da hav ve de hev hev hev! (hev hev hev daha küçük ve yavru köpeklerden çıkan ses oluyor burada.)Biz de pek severiz seçimleri, bize ne etler ne kemikler düşer seçim zamanlarında... Kodamanlar evlere dolu dolu et getirirler hediye, komşuda pişer bize de düşer yani demem o ki seçimler hep olsun midemiz de et dolsun. 
- Şimdi de Aşağı Ketenpere'nin koyunlarına soralım bakalım, onlar ne düşünüyor? Evet koyun kardeşler size neler neler var bu seçimde?
- Meeee meeee meee mee ve de yine meeee! Sorma ağabey sorma...
- Sordum bir kere anlat hele...
- Kedicikler ile köpekciklere sevdanın yolları bize de mezbahanın yolları ağabey. Bu siyasiler geliyor diye, aramızdan kaç tanesini kesecekler şimdi, yandığımızın resmidir. Biz de o sebeple, seçim zamanları besili görünmemek için az ot yiyoruz da sıska görsünler, kesmesinler bizi... Kurban Bayramına canımız feda da bir siyasiye kurban gitmeye hiç içimiz el vermiyor ağabey, hem de hiç...
- Ne diyelim biz de Allah'dan her şeyin hayırlısı, seçim mi geçim mi derseniz, ben de geçim diyorum. Başka da bir şey demiyorum... 

( Tirmanya Da Yine Seçim Var başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 21.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.