Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 20.06.2018
Okunma Sayısı : 1241
Yorum Sayısı : 0
Seçimlerde kullanılan oy pusulaları üzerine

Sahteydi, gerçekti, mühürlüydü, mühürsüzdü, 
Ysk mühürü var mı, il seçim kurulu mühürledi mi, sandık kurulu mühürledi mi?
Yani aldığımız 200 tl lik banknotu bu kadar incelemiyoruz. Herhalde kötüye kullanılsın diye bu kadar işi abartıyoruz gibi yorum yapmak zorunda kalıyor insan.
İşin pratik, masrafsız, güvenli bir yolu var:
Her oy pusulasına özel bir karekod vermek.
Nasıl ki,  eczaneden aldığımız her ilacın bir karekodu var. Bu kod ile neleri tespit edebiliyoruz: kim üretmiş, hangi ecza deposu dağıtmış, hangi eczane satmış, hangi hasta satın almış. Hatta bu teknik ile polis bir suçluya ulaştığını izledim haberlerde.
Her oy pusulasına karekod verildiğinde, silsile yolu ile  81 ilin oy pusulaları serisi belli olur
İlçelerinki belli olur, her seçim binasının ki belli olur. Her sandık başkanı da, oy pusulalarını karekod listesine göre zimmet alır.
Mühürlemeye bile gerek kalmaz.
Bir kargo firması kadar da mı olamayacağız.
Her sandık başkanına da bir karekod okuyucusu veririz.
Her kullanılan oy pusulası okutularak merkezi bir servere gönderilir.
Aynı ilacın iki kez satılamadığı gibi, aynı karekoddan iki oy da kullanılamamış olur.
Aynı anda ysk merkezi serverinde de, anlık olarak kullanılan oy sayısı görülür.
İl, ilçe, sandık bazlı karşılaştırmalar yapılır.
Seçim sonuçları girildiğinde, denetim amacıyla karşılaştırma da yapılabilir.
Gelecek seçimlerin bu teknik mantık ile yapılmasını öneriyorum.
20.06.2018
Ali Rıza Malkoç
#armozdeyis
arm.web.tr
( Seçimlerde Kullanılan Oy Pusulaları Üzerine başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 20.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.