SEÇİME GİDERKEN             

       Ahmet AYAZ

Gaziantep Ekspres Gazetesi 16.6.2018

…………………………………………………………

 

       Geride bıraktığımız nice yılları eskiterek,  millet vekili ve cumhurbaşkanı seçimine geldik.  Seçim  günü de  gelip kapılara dayandı. Ben burada seçim,  ülkemize ve ülkemiz  insanlarına inşallah hayırlı ve uğurlu olur diyorum.

        1960 yılında 13 yaşımda,  orta  okul  çağlarından günümüze kadar siyaseti  çok yakından izledim. Yalınız şunu da  söylemem gerekir. 1980 yılından  günümüze kadar hiç bir siyasi partinin kapısına yolum düşmedi. İstisnaları hariç tutuyorum.

       Siyasetin çok kötü günlerini gördüm. Sencillik, bencillik, memur sürgünleri başta olmak üzere. Özellikle 1979 Bülent Ecevit’in Baş Banlık döneminde. Allah o  günleri bir daha getirmez inşallah. 1997 yılında çocuğuna süt emziren bir genç hizmetliyi,  Gaziantep’e benim çalıştığım bir kuruluşa sürgün göndermişlerdi. Bir hizmetli, genç bayan ne yapmış olabilirdi ki, Mersinden Gaziantep’e sürgün  gönderiliyor. Aklıma düştükçe içim sızlıyor. 1980 yılından seçime kadar. Rahmetli Turgut Özal’ın başbakanlık dönemine kadar. Ülkemizde demokrasiyi gördüğüm ve gerçekten yaşadığım  kanaatindeyim. 1980 öncesini bizim kuşaklar iyi bilirler. Memleket kan gölü idi.

       1950 yılların başıydı. Rahmetli Adnan Menderes’in başbakanlık dönemi, Celal Bayar’ın da cumhurbaşkanlığı idi. Daha ben ilk okula gitmiyordum. Tohumluk buğday ve kredi dağıtımında, köyümüzün yarısı kadar bir köye 17 Ton, Bizim köye 5 ton tohumluk buğday verilmişti. Rahmetli babama nedenini sordum. Babam üzülerek “Oğlum  o köy DP li, Bizim köy CHP li.  Onun için” demişti. Bu tablo  cumhuriyetimize yakışmazdı. Ama yakışanı,  yakışmayanı  hiç bir kimse, hiç bir zaman  için bilmedi, bilmek de istemedi.

       Şimdi Gaziantep’te  siyasi partilerin seçim listelerine bakıyorum. Bir çok siyasi partilerde, bir çok güzel ve çok değerli isimleri var. Bana göre sıralamalarda dengesizlik var. Bilip ve tanıdığım  bir çok  sevilen ve saygıdeğer isimler, seçim listelerine girememişler. Her ne hikmetse. Ona da çok üzüldüğümü burada belirtmek istedim. Gaziantep’e  14 millet vekili düşüyor. Aklımla müzakere ederek,  8 tanesini Ak Partiye,  6 tanesine de, diğer siyasi partilere pay  ediyorum. Ne dersiniz?  Yalınız şunu da bilmenizi istiyorum. Bu bir temenni değil, bu bir tahmindir. Görüyorum ki,  Ak Parti hiç bir fakiri, hiç bir garibanı, şehrimizde  aç ve açıkta bırakmadı. Ben, böyle  görüyorum. Bakalım seçim sonrası neyi gösterecek?.  Beraber göreceğiz. Yüce Allahtan hayırlısını diliyorum. İnşallah hayırlısı olur diyorum.

       Saygıdeğer okurlarım, Beni unutmayın. Bir başka sohbet yazımda, sizler ile yeniden buluşalım. En güzel ve mutluluk dolu günler,  hepimizin olsun. Hoşça ve dostça kalınız
( Seçime Giderken başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 18.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.