ORTAK DRAM
    
    93 harbi olarak bilinen Osmanlı Rus savaşı sonunda Anadolu’ya Rus aileler yerleştirilir. 
      Bir Rus ailede aralığa yerleştirildi. Bunlara malaganlar diye ad takıldı. Bu yanlarına yerleştirilen ailede Rus ailede yoksul ailelerdi. 
      İlk günler hiç konuşmadılar. Hatta Rus aile kapıda (evin önünde)gezerken bizimki içinden bazende mırıldanarak küfür ederdi. Kısaca düşman ailelerdi bunlar. 
       Bir sabah bir sesle uyandılar. Sabahın sessizliğini yırtarcasına bir çığlıktı. Yusuf koştu. Durum anlaşılmıştı fürüze ahırda ineği sağarken inek huysuzlaşmıştı. Fürüzeyi kapıya sıkıştırmıştı. Kadıncağız kocasını bu haliyle bile adıyla yardıma çağıramıyordu. Yusuf yetiş diyemiyordu. Ay kişi ay kişiiii diyebiliyordu. Çünkü adını söylemek töre gereği ayıptı. 
    Yusuf kapıya yükleniyor ama açılacağı yok meretin. 
     Josef kısa bir süre tereddüt etti. Yusuf’un gözüne baktı. Çaresizliği gördü. Ne olursa olsun dedi koştu. Kendi dilinde bir şeyler söyledi bir omuzu kapıda bir eli Yusuf’un omzunda yüklendi. Kapının açılacağı yok. 
     Sofiii sofiii diye bağırdı. Sofiada koştu. birlikte omuzladılar kapıyı. 
      Ha gayret
      Davay
Ha gayreeet
Davaaaay sesleriyle  açtılar sonunda kapıyı. 
      Fürüzeyi boynuz darbelerinin açtığı yaralarla çıkardılar. 
      Sofia hemen bez ve su aldı koştu. Temizlediler yarayı sardılar. 
      Yavaş ve ürkek bir sesle:
      -sredneye proshloye (geçmiş olsun)dedi. 
       Fürüze bakakaldı. Tahmin yürüttü. 
           Devamı var.     17/3/2018. H. Işık
( Ortak Dram başlıklı yazı Hüseyin Işık tarafından 16.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.