İnsan kendi kendini niye yer? Durup dururken yemez herhalde, vardır bir sebebi mutlaka. Ya sevgilisinden ayrılmış, araya kara beyaz her renkteki kedileri sokmuştur. Ya okuldaysa öğretmeninden azar işitmiştir. Memur ise amirinden fırça yemiştir... Amir ise kendinden daha yukarıdaki amirinden yediği fırça ile parlamıştır. Sonra gidip o da ev de karısına fırça atmaya kalkmış ancak karısı hiç iplememiştir onu, o da kafaya takmıştır...

Hiç merak etmeyin böyle durumlarda yediyseniz bile kendinizi, orucunuz bozulmaz kesinlikle... Ha bir de şu var kızıp da ağzınızı bozarsanız, ona bir şey diyemem, o zaman bozulmasa bile sakata biner de sizi sakatatçılar bile kurtaramaz...

Bu devirde de insanın kendi kendini yemesi için sebepler dolu... Baştakilere kızarsın, yer bitirirsin kendini... Oğluna kızına çıkışırsın istediğim gibi davranmıyor keratalar diye, yine yersin kendini... Sen nasıldınki daha bebe belikken? Hiç onları aklına getirmiyorsun...

Zaman zaman terör olaylarına üzülür kendini yersin yine... Asker, polis şehit olur için parçalanır, ruhun daralır, yüreğin sıkışır. Bir şey yapamamanın ezikliği sarar bütün benliğini... Kin, nefret, öfke hepsi birden harmanlanır yüreğinde ve ruhunda... 

Eskiden beri çok sıkı bir takımın taraftarı isen yenildi mi takım, yine sana bir şeyler olur. Her ne kadar çevrendekiler fanatikliğin lüzumu yok deseler de, hiç birisine aldırış etmezsin... Tabi canlı maç seyrederken, küfrün bini bir para, hiç eksik olmaz dilinden... Kırarsın insanları, yakınlarını... Borsa da para kaybedersiniz ya da yüklü miktarda döviz alırsınız, siz aldınız mı döviz yıldırım hızı ile düşüşe geçer. Kaybınız büyükse de ne diyelim takmayın kafanıza. Ben döviz düştü mü hiç üzülmem, elimde döviz olmadığı için, naçizane tavsiyem siz de öyle yapın...

Olabilir eşref saati vardır insanın da her zaman da uymaz bu eşref saati kişiye... Kendi kendinizi yeseniz bile, her şeye maydanoz olmamaya özen gösterin. ''Hay ben aklıma turp sıkayım.'' diye kendinize bir cümle kurmayın... Fasulyenin faydalarını da bilin mutlaka ama çok da yemeyin, sonra etraf gazlardan geçilmez olur... Nane limon zaman zaman sağlık için içseniz bile nanemolla olmayın sakın hayatta... Ayranınız bile varsa içmeye, daha ne istiyorsunuz, için ayranı vurun kafayı yatın, çok güzel uyku verir de sabaha kadar deliksiz uyursunuz benden söylemesi... 

( Kendi Kendinizi Yediğinizde Orucunuz Bozulmaz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 14.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.