Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 14.06.2018
Okunma Sayısı : 1613
Yorum Sayısı : 5



''Sami  Hoca  yine  mizah  yazısı  yazdı  sanırım''  diye  düşünmüş  olabilirsiniz  başlığı görünce.  ''Sami  hoca  da  sapıttı  sonunda.  Böyle  hurafe  mi  olur.  Bu  konuyu  kapatmamış  mıydık  bu  ülkede?''  Diye  de  düşünebilirsiniz  ve  hatta  ''  yahu  Ramazan  Bayramı  ile  kurban  bayramı  iki  bayram arası  da  Kurban  Bayramı  ile  bir  dahaki  Ramazan  bayramı  iki  bayram  arası  değil  mi?  Bu  durumda  ''  Hiç  bir  şekilde  düğün  ve  nikah  olmaz   denmiş  olmuyor  mu?  Böyle  saçmalık  mı  olur?''  Diye  mantık  da  yürütebilirsiniz  ama  maalesef  tüm  bunlar  gerçeği  değiştirmiyor.  İki  bayram  arasında  nikah  da  düğün  de  olmaz. Yani  mizah  filan  değil  bu  yazım.  Gayet  de  ciddiyim.  Olmaz.

Şimdi  soracaksınız  ''  Ne  yani  peygamberimiz  iki  bayram  arasında  nikah  ve  düğün  olmaz  demiş midir''  diye.  Tam  olarak  dediği  şudur:  '' Nikahı  iki  bayram  arasına  sıkıştırmayalım ''  Düğün  kelimesi  geçmemiştir  ama  nikahın  olmadığı  yerde  zaten düğün  de  olmaz. Yani  bir  bakıma  peygamberimiz  '' İki  bayram  arasında  nikah  olmaz ''  demiş  midir?  Evet  demiştir.

Şimdi  yavaş  yavaş  olayın  aslına  gelelim.

Biz Müslümanların  Ramazan  ve  Kurban  Bayramı  dışında bir  bayramı  daha  var  mı? ''Yok ''  Diye kafa  sallamayın.  Cuma  günü  de  Müslümanın  Bayramı  değil midir?  Cuma  günlerinde  de  tüm  Müslümanların  en  güzel  elbiselerini  giymeleri,en  güzel  kokuları  sürünmeleri  ve  çokluk  çocuk  camiye  gelmeleri  istenmez  mi  Cuma  namazı  vaktinde?  Hatta  Yüce  Rabbimiz  Kur'anda  Cuma  ile  ilgili  şöyle  buyurmaz  mı? ''“Ey iman edenler! Cuma günü namaz için çağrı yapıldığı zaman, hemen Allah’ın zikrine koşun ve alışverişi bırakın. Eğer bilirseniz bu, sizin için daha hayırlıdır. Namaz kılınınca artık yeryüzüne dağılın ve Allah’ın lütfundan nasibinizi arayın. Allah’ı çok zikredin ki kurtuluşa eresiniz.''

''İki  bayram  arasında  nikah  olmaz,  düğün  olmaz''  hükmü  ile  bu  ne  alaka?

İzah  edeyim.

Bakın  bu  sene  Ramazan  bayramımız  Cuma  gününe  denk  geldi  değil  mi?  Aynen  bu  seneki  Ramazan  Bayramımızda  olduğu  gibi  Peygamberimiz  dönemindeki  bir  Kurban  Bayramında  da  bayram  Cuma  gününe  denk  gelir.  İşte  o  gün  sahabeden  biri  sabah  namazından  hemen  sonra  ''  Ya  Resulallah  ben bugün  nikahlanmak  istiyorum. Nikahımı  sen  kıyar  mısın?''  Diye  sorar. Peygamberimiz  ise o  gün  kurbanlar  kesilecek,  etler  dağıtılacak,  etraf  temizlenecek,  yani  bir  sürü  iş  olacağından (  Hani  bayram  telaşesi  diyoruz  ya )  ''  Gel  bu  nikahı  iki  bayram  arasına  sıkıştırmayalım.  Daha  geniş  bir  zamanda  kıyalım ''  der.  İki  bayramdan  kasıt hem  o  gündür  yani  Cuma  Bayramıdır  hem  de  o  gün  idrak  ettikleri Kurban  Bayramı...  Bu  iki  bayramın  arasına  sıkıştırılmasını  istememiştir  ve  bu  durum  oldukça  nadir  yaşanan  özel  bir  durumdur.   Üstelik  kesin bir  hüküm  bile  değildir. Peygamberimizin  tavsiyesidir.   Bir  bakıma ''  her şey  vakti  zamanında  güzeldir ''  de  demiştir.  Ama o  sahabe  ısrar  etse ''  " Üç şeyde Acele ediniz.Vakti giren namazı kılmak için,cenazeyi defnetmek için ve evlenme çağına gelenleri   evlendirmek için.''  Demiş  olan  peygamberimiz  tüm  sıkışıklığa  rağmen  büyük  ihtimalle  o  nikahı  kıyacaktı.

Velhasılıkelam  gerçekten  de İki  bayram  arasında  nikah  ve  düğün  olmaz. Olmasa  daha  güzel  olur.  Allah'ın  günü  mü  tükendi  kardeşim?  Cumaya  denk gelen  Ramazan  ve  özellikle  de  Kurban  Bayramlarında  nikah  da  kıydırmayın  düğün  de yaptırmayın.  Bırakın  çocuklar  düğün için  gelin  arabasının  önünü  kesip  ayrı  para,  bayram  günlerinde  de  el  öperek ayrı  para  toplasınlar.  Çocuklara  gıcıklığınız  mı  var?  Ya  da  o  kadar  cimri  misiniz?

Allah'ın  rahmet  ve  bereketi  üzerinize  olsun.  

Şimdiden  tüm  dostlara hayırlı,  huzurlu bayramlar  diliyorum.

( Gerçekten De İki Bayram Arasında Nikah, Düğün Olmaz. başlıklı yazı Sami Biber tarafından 14.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.