Serbest Kürsü / Kitap Tanıtımı

Eklenme Tarihi : 13.06.2018
Okunma Sayısı : 2407
Yorum Sayısı : 10
Günün Yazısı

Bu Yazı 14.06.2018 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.


Bugün  şu  ana  kadar  hiç  yapmadığım bir  şeyi  yaparak  sizlere  bir  kitabı  tanıtmaya,  o  kitap  hakkındaki  düşüncelerimi  sunmaya  çalışacağım.

Evet,  tanıtacağım  kitap  değerli  kardeşim ( Kardeşim  derken  kendi  öz  kardeşlerimden  ayrı  tutmadığımı  ifade  edeyim )  Adem  Efiloğlu'nun  ilk  romanı  olan  Cenindir. 

Ben  her  zaman  bir  kitabı  okutan  birinci  faktörün  o  kitaba  konan  isim  olduğunu  düşünürüm. Mesela  bu  kitabın  adı  '' Bir  Babanın  Pişmanlığı'' da  olabilirdi. Böyle  bir  isim  aslında  o  kitap  için  hiç de  uygun  olmayan  bir  başlık  değildi.  Ama  bu  tür  başlıklar  kitabı  eline  alanda  herhangi  bir  merak  uyandırmaz.  Oysa  okuyucu  öncelikle  kitabı  merak  etmeli.  Mesela  dikkat  edin '' Bir  genç  kızın  hayalleri ''  veya  ''  Bir  şairin  göz yaşları ''  gibi  başlıklarla  basılan  kitapların  pek  de  alıcısı  olmaz.  Kitap  okuma konusunda  zaten  sıkıntılı  olan ülkemizde  vatandaş  ''  Amaaan  bana  ne  bir  genç  kızın  hayallerinden,  bana  ne  bir  şairin  göz  yaşından.  '' der.  

Peki  Cenin?  

Her şeyden  önce  farklı  bir  isim.  Klasik  değil.  Yeşilçam  filmlerinden  kopya  değil,  ilgi  uyandırıyor. Bir  bilim  kurgu  olabilir,  bilimsel  bir  araştırma  olabilir, olabilir  de  olabilir.  Ancak  yazar  kitabın   kapağında  bir  şeyler  daha  diyor  bizlere:  ''  Organ  Nakli,  Kürtaj, Bağımlılık  Konulu  Farkındalık  Romanı''  

Organ  Nakli,  Kürtaj,  Bağımlılık  ve  Cenin?  Ne  alaka?   Merak  uyandı  bile  değil  mi?

O  zaman  sayfaları  çevirip  okumaya  başlıyoruz. 

Kitap  toplamda 332  sayfa

Bölümler  halinde  yazılmış ve  kitapta  44  bölüm  var.  Birinci  bölümü  okumaya  başladığınız  anda  ikinci  bölüme geçmek  için  can  atıyorsunuz.  Zira  daha  başlangıcında  tüm  hikaye bir  cinayetle  başlıyor.  Hem  de  herkesin  gözü önünde  bir  sahnede. 

Devam  eden  bölümlerde  azim  ve  gayretin  getirdiği  başarı  var,  aşk  var,  kirli  bir  dünyada  dönen  uyuşturucu  ticareti,  alkol  ve  uyuşturcu ile  süngerleşmiş  beyinler, organ  naklinin  önemi,  bu  olaya  dinin  nasıl  baktığı  ya  da  bakması  gerektiği  var.  Yani  birbiriyle  ilişkisi olmayan  konular  gibi  aslında.  Ama öyle  değil.  Yazar  konudan  konuya atlarken öylesine  güzel  geçişler  yapıyor  ki  siz  mesela  uyuşturucu  konusunda  fikir  yürütürken  birden  kendinizi  bir  ameliyat  masasının  başında  organ  naklinde  veya  bir  keman  vitrüözünün  konserini  dinlerken  bulabiliyorsunuz.

Sonra?

Sonra  oldukça  başarılı  ve  parlak  bir  hayattan  sefilden  de  aşağı  bir  hayatın  içinde  bocalayan  bir  insanla  karşılaşıyorsunuz.  Hani  Kur'anın  ''Esfele safilin ''  dediği  en  aşağılık  dereceye  düşen  bir  insan.  ''  Bu  insanın  kurtuluşu  yok''  Derken  yazar  sizi  bir  kez  daha  ters  köşe  yapıyor  ve  kendinizi  bir  anda  tasavvuf  dünyasının  o  cezbedici  atmosferi  içinde  buluyorsunuz.  ''  Kurtulması  mümkün  değil ''  dediğiniz  insan  kurtuluyor.  Ama  durun  çok  önemli  bir  durum  daha  var:  Tasavvuf  dünyasına  dalarken  aynı  zamanda  müthiş  bir  polisiye  kovalamacanın  da  içindesiniz.  Bir  taraftan  tasavvuf  dünyasının  o  uhrevi  havasını  solurken  bir  taraftan  da müthiş  bir  polisiye  aksiyonun  içindesiniz

Peki  Cenin ?  Ya  da  Kürtaj ? 

İşin  doğrusu  kitabı  okurken  ben  de  ''  yahu  Adem !  Kitabın  adını  Cenin  koymuşsun, diğer  konuların  yanında  kürtaj  konusunu  da  işlediğini  daha  kapakta  söylemişsin  ama  aha  kitap  bitiyor,  ortada  ne  kürtaj  var  ne  cenin''  demiştim.  gerçekten  de  332  sayfalık  kitabın 328.  Sayfasına  kadar  ne  kürtaj  vardı  ne de  cenin.  

328.  Sayfada  kürtaj  da  geldi  cenin  de...

Son  beş  sayfayı  okuduğunuzda  ise   yazarın mesela  tasavvufa bile  ( Ki  kapakta  bu  hiç  geçmiyor  oysa  Bu  kitap organ  nakli, bağımlılık, kürtaj yanında  aynı  zamanda  tasavvuf  konulu bir  farkındalık  romanıdır )bunca  yer  verdiği  halde  neden  cenini  kitabının  adı  yaptığını  anlıyorsunuz.  Hem  de  öyle  bir  finalle  anlıyorsunuz  ki...

Nasıl  bir  bir  final  mi?

Yok,  onu  yazmayacağım.  Bu  kitabı  mutlaka  alın  okuyun.  O  zaman  ne  demek  istediğimi  anlayacaksınız.  yalnız  şu kadarını  söyleyeyim  tam  bir  ters  köşe,  tam  bir  şok...

Velhasılıkelam  bu  kitap  gerçekten  de  okunmaya  değer. Sade  ve anlaşılır  bir  dille  yazılmış  harika  bir  eser.

Bir  yazarın  ilk  romanı  olmasına  rağmen  çok  ufak  bazı  hatalar  dışında  (  Ki  bu  hataların  çoğu  baskıda  olabilen  hatalardır ) oldukça  başarılı  bir  eser.

Ben  şimdi  Sevgili  Adem  Efiloğlu'nun yayına  hazırladığı  ikinci kitabı  ''Çölün  Ateşi - 1916 Kut'el  Amare   ''Adlı  eserini bekliyorum.  Ben  ikinci  kitabı  beklerken  sizler  de  eğer  okumadıysanız  mutlaka  temin  edip  okuyun  derim.

Selam  ve  sevgilerimle.

CENİN - BİR ADEM EFİLOĞLU FARKINDALIK ROMANI .....

Sipariş adresi
https://www.bencemakul.com/urun/cenin-organ-nakli-kurtaj-ve-uyusturucu-bagimliligi-uzerine-farkindalik-romani


( Bir Kitap Hakkında : Cenin başlıklı yazı Sami Biber tarafından 13.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.