On bir ayın Sultanı Ramazan, işte geldi işte gidiyor, giderken bize bin aydan hayırlı nurlu bir gece ile buluşturarak gitmeye hazırlanıyor. Âleme gelirken hiç unvan isim kimlik gözetmeden, herkesi saran on bir ayın sultanı Ramazan, gitmeden önce yine bizleri nurlara sararak veda etmeye hazırlanıyor. Daha dün gelmeden önce sen sen ben ben diyerek birbirimizi çekiştirerek ayırımcılıkla kendimizi egomuzu tatmin benliğimizin verdiği bu beni seni yok ederek, biz yapan, birbirimizden sadece takva ile ayrı olduğumuzu hatırlatarak bir nur iman dairesinde toplayan Ramazan işte geldi işte gidiyor.


Gelirken gönlümüze ayna tutarak, bizim gönlümüzde ne var ne yok diyerek uyaran, içini insanlık kardeşlik birbirimize yardım etmenin güzelliğiyle dolduran, birbirimize uzak kalmak yerine yaklaşarak kardeş olduğumuzu hatırlatan mübarek Ramazan ayı bin gecede hayırlı “ Kadir gecesi” ile bizi buluşturarak nuru sevabı ile buluşturarak veda etmeye hazırlanıyor. Daha dün egomuzla benliğimizle kim olduğumuzu bizler bilmezken, bize kardeşsiniz aynı dinin insanı aynı Allah’a secde eden aynı Peygambere kitaba inanlarsınız diyerek toplayan Ramazan, bizi bu güzel duygu his ve imanın gerçeklerini bize katkı sağlayarak gitmeye hazırlanıyor. Bizi Mübarek ramazana ve bu gece ki mübarek “Kadir Gecesi”ne doğru yaklaştıran yol a çıkaran tek bir şey var bizi bu yola Âlemlerin Rabbi yüce Allah’ın Rahmeti Merhameti… dir tutan yola çıkaran, imanımız nur Kur’an’ımız Âlemlere Rahmet Peygamberimiz kardeşliğimiz insanlığımızdır…


Kur’an-ı Kerim’in Kadir gecesinde indirildiği ve bu gecenin bin aydan daha hayırlı olduğu bilelim. Âlemlere Rahmet Peygamberimiz (sav) bir hadisi şerifte, önceki ümmetlerin uzun ömürlü olmaları sebebiyle fazla sevap kazanabilmelerine karşılık, Müslümanlara Kadir gecesinin verildiğini bu sebeple olduğunu bildirmektedir. Bu mübarek nurlu gecede Allah’ın izniyle melekler ve Cebrail yeryüzüne inerler ve gece boyunca yeryüzüne barış ve esenlik hâkim olur.


“Biz onu Kadir Gecesi indirdik. Kadir Gecesi nedir, bilir misin sen? Kadir Gecesi bin aydan hayırlıdır. Meleklerle Ruh o gece Rablerinin izniyle her iş için iner de iner. Tam bir esenliktir o gece, tâ tan yeri ağarıncaya kadar.” (Kadir suresi, 1-5)

 

“Biz Kur’an’ı kutlu bir gecede indirdik.” (Duhân suresi, 3)


“Kadir Gecesi’ni, fazilet ve kutsiyetine inanarak ve sevabını yalnız Allah’tan bekleyerek ibadet ve tâatle geçiren kimsenin -kul hakkı hariç- geçmiş günahları bağışlanır.” (Müslim, Müsâfirîn, 175)


Ayşe (r.a.), Peygamber Efendimize: “–Ey Allah’ın Resulü! Kadir Gecesi’nin hangi gece olduğunu bilecek olursam, o gece nasıl dua edeyim?” diye sormuş, Efendimiz de:


 “«Allah’ım! Sen çok affedicisin, affetmeyi seversin. Beni bağışla!» diye dua et!” buyurmuştur. (Tirmizî, Deavât, 84)

               

İşte bu gece öğrenelim sade kimliksiz unvansız bir insan olduğumuzu. Hiçbir unvanını, hiçbir mülkiyetin bize veremediği bu mübarek gecede atalım tüm kimliklerimizi unvanlarımızı sadece insanlık kalsın bizde, başka bir şey eklemeden dünyalık adına, sadece Âlemlerin Rabbinin rızası Nur Kur’an Âlemlere Rahmet Peygamber olsun gönlümüzde başka bir şeyler eklemeden varlığımızın var olmasının güzelliğiyle sarılalım bu gece… Yolda seninle karşılaşıyorum sürekli ey kardeşim, diyerek dün sana selam veremedim bağışla beni, bugün selam veriyorum sana diyelim... Dün hayatımız kendimiz için bize insanlığa mutluluk vermez iken, bu gece bunu anladım, beraber olmayınca mutlu olamıyoruz diyelim sarılalım, büyük kocaman bir hayat olalım kendimiz için değil insanlık için hayat olalım artık... Dün sadece kendim için düşerken yola bir şeyler elde ederken, sadece kendim için olunca bir anlam mana taşımıyormuş anladım, gel beraber yola düşelim hakka varalım diyelim… Bak şimdiden düşelim yola derken gönlümde dün küçülen sevgi şimdi büyüyor beni sarıyor sanki âlemi de sarıyor diyelim artık. Yoksa hala aynı yolda yalnız kendimiz için yaşıyorsak ve yol alıyorsak, kadir gecesini ve mübarek Ramazanı idrak edemeden, yüzeysel aman beni de Müslüman bilsinler edası ile geçirmiş feyzinden sevabından istifade etmeden, bizi yeniden insanlık için var olan insan Âlemlerin Rabbine gerçek kul yapmadan geçip gitmiş olacak, yine kaybeden biz olacağız, üzülen biz olacağız, vesselam.


Mübarek Kadir Gecesi bizlere ve İslam âlemine hayırlı olsun dirilişle dirilerek kardeşlik bilinci ile sarılmamıza ve yol almamıza vesile olsun duasıyla, Kadir gecemiz mübarek olsun kardeşlerim, selamlarımla.

Mehmet Aluç



( On Bir Ayın Sultanı Ramazan Ve Mübarek Kadir Gecesi başlıklı yazı kul mehmet tarafından 10.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.