“Neden” konusunda bugün biraz zihin jimnastiği yapalım istedim.”Neden” sizce yapılan bir yanlışlığın ihanetin karşılığında “Neden” yaptın diye sorulan mıdır, yoksa bir kötü olayın zulmün sonucunu değiştirmek için, atılan adım veya bunu bertaraf etmek için bir vasıta yani araç mıdır? Yoksa “Neden” sebep illet olan bir hastalıktan dolayı söylenen “neden” oldu diye söylenilen bir söz müdür? Yoksa “Neden” etki ederek bir şeyi değiştiren, güzelleştiren midir? Şimdi bunu elimden dilimin döndüğünce gönlümdeki his ve duygularımın aklıma getirdikleri ile anlatmaya çalışacağım. Sizlerde okuduktan sonra düşüncelerinizi eklemeyi unutmayın, okuyarak kenara sessizlik içinde lütfen çekinmeyin.

 

“Neden” farksız olanı bana kalırsa, farklı eden güzelleştiren ona mana anlam katarak birilerinin katkıda sağlayarak anlaşılır olmayanı anlaşılır yapmasıdır. Anlaşılmayanı anlaşılır nasıl yapacağız? Örneğin bilgisayarın var olması yetmiyor, bilgisayarın bilgisayar olması için ilk önce ona hayat can veren elektriğin olması gerekiyor ki, hayat bulsun canlansın harekete geçsin, bilgisayar olma vasfına erişsin. Bilgisayar kendi halinde bir vasıf taşımaz iken ona verilen elektrik veya pili ile diyelim ancak vasfına kavuşur ve bu vasfına kavuşması içinde bir “neden” in olması gerekir, bilgisayar olsun çalışsın, görevini yerine getirsin. Derseniz bu “Neden “ bilgisayarın bilgisayar olarak bir ”Neden” i olmadan bu “Neden” in faydası olmaz, doğrudur, Bilgisayarı yapanın da bir “Neden” i elbette bir nedeni sonuca ulaşmamız için bilgiye gereksinimimizi karşılamamamız için bunu bize “ Neden” olması, bir sonuca güzellikle varmamız için yapmış olması donatması da gerekiyor. Yoksa karşımızdaki insandan beklentimiz olurken, bu bir dostluk arkadaşlık veya insanlık olurken, bunun olmaması ihanetle sonuçlanmasının karşısında söylenilecek ”Neden” den söz etmiyorum, umarım anlaşılmışımdır. Sonuç bakımında yanlışı düzelten, kötü olanı ortadan kaldıran, insanın yararına olan her şeyin olması için atılan adım asıl olan ”Neden” dir. Yoksa “Sende mi Bürütüs” derken Sezar’ın neden yaptın dediği “Neden” değildir anlatmak istediğim.

Düşünün ki sonuç olarak insanı mutlu eden, değişmez diyerek dayatılmayla sunulan kötülüğü fikri izimleri, ortadan kaldırmak için insan’ın bir adım atarak değiştirmesine vesile olan “Neden” in güzelliğini biraz hayal edin… Zihni ve fikri paramparça eden olumsuz rol oynaması için, beynimize zorla sokulan veya yolda bir soğuk algınlığı gibi kaptığımız, temelinde insanın hayatını mutlu etmeyen değersiz fikirlerin açtığı tahribatı yok eden ”Neden”i, bu nedenle bu fikirsiz fikirlerden, düz yolları yokuş edenlerin nedeni ile bu yokuşta kurtulan insanın ıstırap ve yorgunluktan rahata ermesini için adım atan insanın “Neden” olmasını hayal edin diyorum, vesselam.

Mehmet Aluç


( “Neden” başlıklı yazı kul mehmet tarafından 5.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.