Son günlerde kamuoyunda tartışılan konulardan biri ''Kredi Kartı'' kullanma ya da kredi kartına kıllanma durumları. Sayın devlet büyüğümüz öyle diyor. Demesine diyor da bir de hayatın gerçekleri var, onları da göz ardı edemeyiz hali hazırda. İsterseniz objektif olarak kredi kartı kullanmanın avantajları ve dezavantajları nelerdir onlara bir göz atalım kısaca.

İlk önce kredi kartı sizi nakit para taşıma alışkanlığından kurtarır ve cebinizden para çalınma riskini de en aza indirir haliyle. Burada dikkat edilmesi gereken nokta kazancınızın çok üstünde limiti olan bir kredi kartı almamak ya da aldıysanız idareli kullanıp gelirinizden fazla borca girmemektir. Bir ikinci konu kredi kartı kullanımı devletin vergi gelirlerini artırmakta ve ekonomiye olumlu katkılar yapmaktadır. Kredi kartı hangi iş yerine kullanılırsa kullanılsın o firma mutlaka fiş ve fatura vermek mecburiyetindedir oysa küçük esnaftan nakit yapılan alışverişlerde satıcıya biraz ısrar ederseniz fişini düş diye, sizi kırmayıp fiş ve KDV indirimi yapılmaktadır, dolayısı ile devletin hem katma değer vergisi, hem de gelir vergisi kaybı olmaktadır. Bir diğer husus beyaz eşya alımlarında artık senet denen yazılı belge geçmemekte onun yerine kredi kartı taksitlendirilmekte satıcı müşteri ile yaşanacak tartışma ve anlaşmazlıklardan zarar görmemektedir, müşteri direk banka ile muhatap olmaktadır.

Bütün kredi kartlarında ''Asgari Ödeme Tutarı'' diye bir madde yazar hepiniz bilirsiniz. Çok borcunuz biriktiği zaman asgari tutarı ödeyip bir daha ki yani bir ay sonraki ekstreye kadar zaman kazanırsınız. Aslında bu çok sakıncalı bir durumdur. Asgari tutarı ödedikten sonra geriye kalan bakiyeniz fazla ise, yapılan hesaplamalar göre hiç kredi kartı kullanmasanız bile o borç epey uzun bir süre sonra bitmektedir. Unutmayın kredi kartı faizleri dünyanın her yerinde diğer banka faizlerine göre çok yüksek maliyetlidir kişilere.

Gelelim kredi kartı aidatlarına. Bankadan bankaya göre değişse de yaklaşık otuz lira ile yüz lira aralığında bir rakam. Ama banka ile iyi çalışıyorsanız ve üç beş tanede otomatik ödeme talimatı verirseniz, hesap dökümünüze gelen yıllık kart ücretini, sizi kaybetmemek için iptal ederler, benden söylemesi. Bankaların verdiği para puanlara da çok takmayın kafanızı, kaşık ile verip kepçe ile almaya benzer biraz o iş de...

Bir sakıncalı durumda nakde sıkışıp kredi kartından nakit çekmektir ki hiç yapılmaması gereken hareketlerin başında gelir. Gidin samimi bir arkadaşınızdan borç alın ondan bin kat iyi. Dünyanın faizini yemektense bir şekilde gayret eder arkadaşınızın borcunu ödersiniz.

Sayın başbakanın ''Kredi Kartı Kullanmayın'' demeci çok talihsiz bir beyandır. Ha şöyle demiş olsaydı biraz anlardım ''Ey halkım kredi kartını bilinçli ve yerinde kullanın'' oysa sakın kullanmayın hitabı bir yerde ekonominin temeline dinamit koymaktır. Bu gün devletin kuruluşu olan vergi daireleri bile kredi kartı ile ödeme toplamaktadır ki insanda o zaman şöyle bir cümle kurar ''Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu.'' Hepinize en derin sevgi ve saygılar yine...

( Kullanalım Da Nasıl Kullanalım başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 3.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.