Yetiştiriliyor ecnebilerce İslam alimleri… Her konuda onlar konuşuyor, konuştukça samimi iman ağacı soluyor… Hangi yön doğrudur kul aramaktan yoruluyor.  Şimdilerde toz toprağa karışmış nefes, dinledikçe öldürülüyor heves! Kur’an aynı, onu yok edebilecek, değiştirecek kim olabilir ki, Allah bir kere ben onu korurum diyor! Ancak, bu alimlerin Kur’anı yorumlaması, tefsir etmesi, başlı başına problem…

O kadar alim var ki… Hani onu dinleyip düzelen? Her kanalda, konuşur gibi sanalda… yüzdürdükleri salda, emniyet kalmamış! Hani ahlak, hani Allah korkusu, hani oruç tutanlar… Çeşitli sudan ucuz bahaneler, oruç tutmuyor Müslümanlar…  Camilerde teravi kılmıyor divaneler! davul çalıyor ama efsane mizah kalmamış… Hızla giden arabalar, çalan davullar… Geceler dışarıda kimseler yok, gezmiyor! 

Ramazan’da Kur’an indi, Kur’an ayı… İçinde bin aydan hayırlı Kadir gecesini barındırıyor! Ancak, Ramazanın adı var, ruhunu öldürmüşüz! Ne alimin konuştuğunun tadı var, ne ibadetin bereketi!

Irak’tan şehit haberleri geliyor durmadan… Onlara bile ilgi kalmadı! Siyaset baş mesele, hala bel altı muhabbetinde hergele! Artıyor döviz ve altın… Enflasyon çaktırmadan ne olmuş, ses çıkmıyor… Ancak, ondan çeken bilir. Düzeltilecek dense de, düzelene kadar kanser olan bilir. Yediğimden bile tat almıyorum. Bedenim oruç tutarken ruhum da oruç tutuyor sanki… Ben mi bunları böyle görüyorum yoksa her şey güllük gülistanlık mı? Keşke ben yanılsam, keşke… Başkasından tarihimizi öğrendiğimiz gibi, dinimizi de onlar yönlendiriyor. Onların bu çabası ile, biz çok şeyleri kaybediyoruz.

Biz dinimizi hangi referanstan öğreneceğiz, kaynak nedir… Kimdir güveneceğimiz alim! Kur’anı anlamak için çoğumuzun fırsatı olmadan yaşlandık. Geçmişteki alimler çalışmışlar çalışmasına da, onları kötülemek adına da günümüzde de çok şeyler söylüyorlar, onların verdikleri bu hizmeti küçümsüyorlar. Zaten zır cahiliz, şimdi dinleyen cahiller olduk. Bilen bilmeyen tebliğ ediyor, din budur diyor… Ya Rab bize ilmini öğret, Sen ilmini isteyene veririm diyorsun, ver, ver ki, yaşayıp, örnek olalım millete… Düzelen biz olalım, düzelsin şu toplum, ahlak! Şu an duadan başka dillendireceğim bir şeyde yok… Ama ümidimi de kaybetmiyorum. Allah mutlaka bir yol gösterecektir… Yoksa, kıyamet saatimi yakınlaştı?

Saffet Kuramaz

( Biz Ramazan Ayında Mıyız? başlıklı yazı safdeha tarafından 2.06.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.