Yaşantısında arzu edilen noktaya gelememiş,

Ben, sen biz fark etmez,  yeterince tanıyor muyuz kendimizi...

Neler arzu etmiştik başlangıçta...Bunun için ne yaptık, yeterince gayret sarf ettik mi?

Rahat yaşamayı mı tercih ettik yoksa  azmin peşine takılıp çabalamak mı bize daha akılcı geldi...

Bir güzele ulaşmak için bazı güzelliklerden feragat etmek gerektiğine inanarak mı yaşamaktayız...

Maddi ve manevi olarak ileri katmanlara ulaşmış kişilere imrenmek çok kişide var, imrene imrene yaşamak bir adım mesafe aldırmaz, keza imrenmenin ötesinde bozuk kalplerde yuvalanan haset ile yaşamak yerinde bile saydırmaz hatta geriye götürür.

Her kişi kendinden sorumlu. Bir yerlere gelememiş, arzuladığı hedeflerine ulaşamamış kişiler dikkat edilirse başkalarını suçlarlar...

Suçlamak?  İç dünyamızda  negatif yapılanmalarla daha kötü sonuçlara götürürken dış dünyamızda kişisel hesaplaşmalar ile kopmalara sebep olur. Bunun için geçmişi bırakıp âna bakmak gerekir.

Bugünü milât kabul ederek yürümek...(en doğrusu bu)

Bu düşünce ile bugün atılacak ilk adım, hayatımızın, hayallerimizin, hedeflerimizin ulaşacağı sağlam ilk adım olacaktır.

Bu ilk adım gerçeklerle bağdaşmalıdır.  Yapılamamış her eylem dünde kalmıştır. İçimizde keşkelerde kalmış o eylemlere işte şimdi hemen başlamalıdır, yaş kaç olursa olsun, bilinmektedir ki hiç bir zaman geç değildir...

Kendimizi tanırken olanaklarımız nelerdir?

Mali durumumuz ve  kredi gibi muhtemel takviye destekler,

Zamanımız,

Yaşımız,

Bedensel kondüsyonumuz,

Zihinsel yeteneklerimiz, (plan, proje üretimi)

Beceri gücümüz,

Ve sabrımız (bu da çok önemli)

Konuşmayı çok severiz,  severiz de lafla peynir gemisi bile yürümediği göz önüne alındığında;

Hayatın her ânı değerlidir tabii, değerini bilenler için...

Okumak deriz genel bir ifade ile...

Okuduğunu anlayabiliyorsa, anladıklarından  hedefe uygun olanlarını hayata geçirebiliyorsa, kendini programlamış demektir olumlu yörüngeye, kim tutar bu kişiyi, kim vaz geçirir idealinden...

Yazımın başlığında da belirttiğim gibi  ah-vah etmeye gerek yok,

Önce süzelim geçmişimizi, ne yaptık, ne yapmadık,

Yaptıklarımız yaşanmıştır, çekelim üstüne bir çizgi,

Ama yapmamız gerektiği halde yapmadıklarımızdır şimdi bize yol haritası çizdiren...

Hayallerimiz, hedeflerimiz, projelerimiz ve atacağımız ilk adım...

Milâtla başlayan bu adım sağlam bir adımdır,

Gönlünüzce olarak,

Yolunuz, yolumuz açık olsun,

Selam ve sevgilerle,

Yurdagül Alkan.

( Önce Kendimizi Tanımak başlıklı yazı Gülalkan tarafından 30.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.