İŞ YAPARKEN
Nasrettin Hoca bir gün pazarda 10 akçeye aldığı 10 odunu, 9 akçeye satıyormuş.
Etraftan sormuşlar: 
-“Hocam bu ne iştir, hiç böyle ticaret olur mu?”
Hoca gayet sakin cevaplamış:
-“Olsun. Önemli olan işi nasıl yaptığın değil, insanların seni iş yaparken görmesidir.”

**

ZATEN YOKTU
Hoca, uzun bir süre Bursa’da kalıp Akşehir’e dönerken, yolda konu komşu:
– Ah Hocam, karın aklını kaybetti, demişler.
Hoca, hiç oralı olmamış. Ah, vah bile dememiş.
Bu sefer:
– Hocam, anlamadın herhalde? diye, şaşırmışlar.
Nasreddin Hoca:
– Anladım, anladım da. Anlamadığım; zaten yoktu ki olmayan bir şeyi nasıl kaybetti!

**

KİM DAHA BÜYÜK?
Hoca’ya:
– Efendi demişler, “padişah mı büyük, yoksa çiftçi mi ?”
– Çiftçi büyük elbet demiş Hoca ve eklemiş; 
“Çünkü çiftçi buğday yetiştirip vermezse padişah acından ölür.”

( Nasreddin Hoca Güldürürken Düşündürüyor başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 29.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.