Mayıs ayı girdiğinden beri tatlı tatlı, yavaş yavaş yağmurlar topraklarımıza düşmeye başladı şükürler olsun ki. Su Allah'ın en büyük nimetlerinden biridir bilirsiniz. Dünyada kurulan ilk medeniyetler ırmakların denizlerin ya da göllerin kenarlarında hayat bulmuşlar ve varlıklarını belli bir zamana kadar devam ettirmişlerdir. Allah'da yüce kitabı Kur'an'da ''Biz canlıları sudan yarattık.'' diyerek bu işe açıklık getirmiştir. Vücudumuzun bile büyük bölümü sudan oluşmaktadır. O kadar hayati bir maddedir ki su belki yemek yemeden belli bir müddet yaşarsınız ama, susuz kaldığınız zaman ve bulma imkânınız da yoksa müthiş şekilde zorlanırsınız bu hayatta...



Dün sabah yola koyulduğumuzda baştan hava şartları normal seyrinde giderken Eskişehir'i biraz geçip de yönümüzü Sivrihisar'a çevirince bardaktan boşanırcasına başlayan yağmur yol almamızı hayli yavaşlatır oldu. Allah'tan bu yollar yıllar önce çift yol yapılmış olduğundan biraz daha güvenli gidip gelebiliyoruz seneler öncesine nazaran. Bu arada havayı yumuşatmak için araya espri de sıkıştırıyorum ''Hanım evden çıkarken can simitlerini alalım demiştim almadın mı?'' onda cevap hazır ''Ben de sen alırsın zannetmiştim.''hep beraber gülüşmeler arabanın içinde uçuşur...



Tabi aşırı derecede yağıp felaketlere de sebep olabiliyor su. Bu neden ile yapılmıyor mu barajlarımız zaten. Zaman zaman başkentte ve Türkiye'nin değişik illerinde zemin kat evlerini suların bastığına tanık olmuşsunuzdur. Düşünün onca güzel ev eşyalarınız, emek vererek yerleştirdiğiniz halılarınız, kilimleriniz, mobilyalarınız bir anda mahvolmaktadır.



Söz rahmetten yağmurdan açılmışken ta eskilerden, bizim gençlik yıllarımızdan da bir şarkı geliverdi şimdi hemen aklıma Neşe Karaböcek ve Gülden Karaböcek de söylerdi zaman zaman ''Hava kararmıştı, yağmur yağıyordu, dudakları sırılsıklamdı, elleri üşüyordu, bir öptüm bir öptüm, bir daha öptüm, kimseler görmedi öpüştüğümüzü yağmurdan başka iki gözüm çıksın, ne zaman yağmur yağsa utanıyorum.'' böyle sözler devam eder giderdi...



Su ve yağmur çoğu zaman insanın üstünde ki negatif elektriği de alır çok şiddetli olmamak kaydıyla hafif yağmurlarda biraz şemsiyesiz yürüyün bakın size çok iyi geldiğini göreceksiniz, o beş on dakikalık yürüyüşlerin. Kışın bildiğiniz gibi bayağı kurak geçti yurdumuzda, inşallah bu bahar ayları bol yağışlı geçer de hem çiftçilerin hem de memleketin yüzü güler diyelim... 
( Rahmet Yine Rahmet başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 26.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.