Pırıl, pırıl parlayan güneş, sıcak bir yaz günü… Köyün meraklısı Satılmış, dolaşıyor sokak, sokak yine… Karşıdan Hasan emmiyi görüyor, elinde baston zar zor yürüyor!

 

-Nereye böyle Hasan emmi?

-Oy vermeye gideceğim

-Oyunu kime vereceksin?

-İlk kez verdiğim partiye

-O hangi parti?

-Seçmen kartını alınca ilk baştaki partiye... Gözlerim görmüyor, böyle kolay oluyor!

- Ya Hasan emmi, her seçimde başka bir parti olur ilk sırada?

-Olsun… Hepsi aynı değil mi? Hiç olmazsa birinciye vereyim, memleketi o kurtarsın!

-Ama o ilk parti ya fazla oy almazsa…

-Yine kurtarır yeğenim. Sen merak etme!

-Nasıl?

-Az oy aldığını görünce ona acır köyüm, gariban sevinsin, refahına refah katsın diye gelecek seçimde ona oy verirler!

 

!

 

-Nereye yeğenim?

-İlk kez oy kullanmaya

-Kime oy vereceksin?

-Gözümü kapatıp, elime oy pusulasının üzerine koyacağım. Kim gelirse…

-Kime oy vereceksin diye anan baban tavsiyede bulunmadı mı?

-Git oyunu ver de cezalı duruma düşme, bir de o parayı ödemeyelim dediler. Bizim gibi gariban kime oy vermişte yoksulluktan kurtulmuş, rençberlikten para kazanmış, evi olmuş ki… Al birini al ötekini işte. Aileme beş kuruşluk faydam yok, bari oy kullanayım da ceza ödetmeyim. Hala sinirleniyorum on sekiz yaşında da oy mu kullanılırmış, işim yok, mesleğim yok benim!

 

!

 

-Nereye köyün güzeli

-Oy kullanacağım…

-Kime oy vereceksin ki?

-Geçen birinden duydum, falan parti demiş ki, köyleri gezeceğiz güzel kızları bulup, onları manken yapıp, paraya boğacağız. Marifetli çocukları seçip futbolcu yapacağız, Barselona’ya transfer edip, paraya para dedirtmeyeceğiz! O partiye oy vereyim de geleceğimi kurtarayım. Yoksa bir kocanın elinde boş yere çürüyüp gideceğim.

- Peki, manken nedir, ne yapar bilir misin?

-Yoo… Ne yapar ki?

-Yarı çıplak soyar, herkesin önünde yürü der!

-Abooo… Ben şey miyim abi? İyi ki sana rastladım… Peki, oyumu kime vereyim?

-Kötünün en iyisine

-Pusula da resim yok ki…

-Anladım sen bu konuda da bir şey bilmiyorsun

-Nereden bileyim ki...

-Aha şu partiye, ülkeyi falan bölerler diyorlar ona ama sen bu laflara inanma!

-Yani biri soyuyor, biri bölüyor doğru mu?

- Sen boş ver! Aklın da ermez. Ne diyorsam onu tut… Dediğime oy ver!

 

O anda üç beş yaramaz çocuk satılmışı taşa tutarlar.

 

-İçinde biri var, bize Elifbayı öğreten imam amca gibi ezan okuyor, Allah deyip kalbe aşkını sokuyor ya… Sen onu demedin, niye?

 

!

 

O köyde oylar sayılıyor

Sonucu duyan bayılıyor…

 

Saffet Kuramaz

( Oy Vermeye Gidiyorum Yeğenim başlıklı yazı safdeha tarafından 26.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.