Bazı zaman düz yazı da, bazı zaman şiirlerde de görüyorum Kahpe Felek, diye hemen sıkıştırıyorlar mısraların arasına... Türkçe Sözlüğe baktığımız zaman Feleğin, sema, talih, baht, şans, dehr, zaman anlamlarına geldiğini görüyoruz. Değerli Yazar Mehmet Paksu ''İnsanı Uçuruma Götüren Sözler.'' isimli kitabında kısaca bu konudan şöyle bahseder... ''İnanç noktasında feleğe çatmanın sakıncası ve insanın imanına zarar vermesi feleğin kader ve dehr (zaman) anlamında kullanıldığı zamandır.'' Bu konuda Sevgili Peygamberimiz Hazreti Muhammed sav.'in de bir Hadis-i Şerifi şu şekilde onu da burada belirtmekte yarar var. ''Dehre sövmeyiniz çünkü Allah dehirdir.''

Başın sıkışsın, kahpe felek. Kumarda para kaybet, vay kahpe felek. Takımın maç kaybetsin, kahrolası felek. Zenginlikten fakirliğe düş, alacağın olsun kahpe felek... Bu örnekleri tabi daha da çoğaltabiliriz. Biz, sen, ben adam gibi davranmıyorsak, yaşamıyorsak felek ne yapsın? Her şey Allah'ın yazdığı ilahi kader doğrultusunda meydana gelmiyor mu zaten? Kadere ve kazaya iman ediyorsak, o zaman feleğe ya da herhangi başka bir şeye sövüp sayıp durmayacağız.

Rahman ve Rahim olan Allah bir ayeti kerime de ''Başınıza gelen herhangi bir musibet kendi ellerinizle kazandıklarınız yüzündendir. Bununla beraber Allah yine de çoğunu affeder.'' ŞURA/30 buyruluyor... O zaman feleğe, kadere kötü söz söylemenin ne bize ne de kimselere faydası var...

Yine Türkçe Sözlüğe bakacak olursak, Kahpe kelimesi çok onur kırıcı ve itici bir kelime olarak karşımıza çıkar ki ahlaksız kadın ve diğer bir anlam olarak da dönek manasına gelmektedir... Sen çalışma, yan gel yat, geçineme, sonra feleğe küfret. Kumar oyna varlıklarını bir bir kaybet, sonrasında feleğe ağzına ne gelirse söyle... Arabayı kurallarına uygun kullanma, hız limitlerini aş, kaza yap, üç beş yakının ölsün, sonra da felek suçlu olsun... Yok öğle yağma... İnsan önce kendinde arayacak eğer bir suçlu varsa kendine bakmalı ilk aşamada...

Hiç bir zaman kaderi suçlamayın ve yakınlarınıza da aşılayın ki böyle bir düşünce içinde olup da feleğe çatmasınlar... Zaten kadere, kazaya inanan, teslimiyeti olan insanlar, başlarına gelen her türlü hayrında, şerrin de Rahman ve Rahim olan Allah'dan olduğunu bilirler o nedenle isyan da etmezler... İsyan edenler, bir hizaya çekip önce kendilerini sorgulasınlar ''Ben neler neler yaptım da bunlar geldi başıma.'' diye... Bir de şu var tabi ''Allah sevdiği kuluna dert verirmiş.'' ki acaba verdiğim sıkıntılara isyan mı ediyor, yoksa tevekkül gösterip sabır mı gösteriyor? ''Sabredenleri müjdele.'' ayeti kerimesi gereği, bize düşen sadece sabır ve tevekküldür..
( Kahpe Felek Derken Bir Daha Düşünün başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 23.05.2018 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.